בצאנז-טבריה תוקפים את הסגר: "זאת התעללות באלפי תושבים"

שעות לפני שייכנס הסגר על הקריה החסידית בטבריה עילית, אנשי קרית צאנז בטבריה זועמים על ההחלטה שלדבריהם, אין בה שום היגיון. 'בחדרי חרדים' שוחח עם אחד העסקנים הבולטים בקהילה שאומר כי "זה פשוט להתעלל בתושבים רק בשביל לרצות את התקשורת" • ראיון לוחמני

חדשות בארץ 23.6.2020 | 22:53

הרבי מצאנז בביקור בטבריה צילום: משה גולדשטיין

לאחר החלטת שרי הממשלה להטיל סגר על מספר שכונות בעיר טבריה, בעקבות העלייה בתחלואה בעיר - בקהילת צאנז בטבריה עולים למתקפה כנגד ההחלטה. "מדובר בניסיון לרצות את התקשורת שעוסקת באוזלת היד של הממשלה בטיפול בנגיף בשבועות האחרונים", אומר הרב זלמן רייך, מעסקני חסידות צאנז בטבריה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

"אנחנו בקשר רציף עם פיקוד העורף, וגם הם טוענים שהנתונים לא מצדיקים אף סגר, לא על העיר ולא על שכונות פרטניות, שאין בזה שום הגיון בסגר. זאת התעללות באלפי תושבים מצד הממשלה", מוסיף רייך. עוד הוא טוען כי "על פי הנתונים שהציג מפקד פיקוד העורף בישיבת קבינט הקורונה, מספרי החולים רחוקים מלהביא לסגר".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מסביר הרב רייך את נתוני התחלואה בשכונה, שלדבריו, לא מצדיקים סגר: "בקרית צאנז יש כרגע 13 חולים פעילים בלבד, מתוכם שלושה כבר קיבלו שתי תשובות שליליות". "בנוסף", הוא אומר, "יש עוד שבעה חולים שמעוניינים לצאת למלונית, אך לא פונו בעקבות חוסר מקום. במקום להשקיע את כל המשאבים על הסגר, היו פותחים את המלונית יומיים קודם וכל הדבר הזה אולי היה נמנע. לאחר הפינוי ישארו שבעה חולים פעילים. בגלל כזה מספר לא עושים סגר על שכונה שלמה"

"בעקבות המצב, לפני כשבועיים הכנסנו את עצמנו לסגר עצמי. החולים שאבחנו בימים האחרונים לא היו במגע עם תושבים אחרים. בפיקוד העורף ומשרד הבריאות מכירים את הנתונים הללו, אך מקבלי ההחלטות החליטו להתעלם", תוקף הרב רייך. "זה פשוט להתעלל בתושבים רק בשביל לרצות את התקשורת", הוא שב ואומר.

כזכור, ועדת השרים המיוחדת שממונה על הגבלת ערים למניעת התפשטות נגיף הקורונה, התכנסה הערב (שלישי) לדיון מיוחד ובסיומו הוחלט על הטלת סגר על העיר אלעד וכן על אזורים חרדיים בשכונת טבריה.

הוועדה החליטה על השטח המוניציפלי של העיר אלעד ועל השכונות הבאות בטבריה כ"אזורים מוגבלים": רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית (קרית צאנז) ושכונת בן גוריון.

ההכרזה על אזור מוגבל תהיה למשך שבעה ימים החל ממחר (רביעי) בשעה 8:00 בבוקר ועד ליום רביעי, ט' בתמוז בשעה 8:00.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום