החיידר הגדול והישיבה המובילה: המוסדות נסגרים

בישיבת 'מאור התורה' בירושלים הודיעו על שליחת הבחורים הביתה, בתלמוד תורה 'שתילי זיתים' בבני ברק הודיעו על ביטול הלימודים למחר עקב כמה מלמדים שנדבקו ומה קורה בבית הספר של חב"ד באור יהודה

חרדים 23.6.2020 | 21:38

כינוס בוגרים במאור התורה צילום: שוקי לרר

דאגה בציבור החרדי מהתפשטות נגיף הקורונה בקרב מוסדות החינוך, שהולכים ונסגרים בזה אחר זה מה שנראה שהגל השני הגיע לנוכח האזורים המוגבלים שהוטלו בריכוזים החרדים. 

בישיבת 'מאור התורה' הישיבה הספרדית הגדולה מהמובילות בציבור הספרדי שבראשות הגאון רבי אברהם סאלים סגרו את הישיבה לאחר שכמה תלמידים נדבקו וכן ראש הישיבה. 

בבני ברק תלמוד תורה 'שתילי זיתים' התלמוד תורה הגדול ברחוב עזרא בעיר לבני תורה ספרדים המונה אלף תלמידים הודיע אף הוא בהודעה מוקלטת להורים על סגירת החיידר ליום רביעי עקב התפשטות הנגיף בתלמוד תורה וכמה מלמדים שנדבקו. בהקלטה נמסר כי לגבי המשך הלימודים תבוא הודעה נפרדת.

היום (שלישי) אובחנו לא פחות מ-16 תלמידות ושתי מורות מבית ספר 'אור חנה' של חב"ד כנשאיות נגיף הקורונה. בית הספר נסגר ביום ראשון.

על רקע התפרצות הנגיף, החליטה ראש העיר ליאת שוחט, בתיאום עם מנהלת מחוז ת"א חיה שיטאי והפיקוח לסגור את בית הספר היסודי 'אורות' הסמוך מחשש להרחבת ההתפרצות של הנגיף, וכן את בית הספר היסודי 'אור מנחם', גם הוא של חב"ד, שבו לומדים בני משפחה של תלמידות שנמצאו מאומתות, כל זאת עד יום שישי הקרוב (26.6) אז תתקבל החלטה חדשה בנושא לגבי המשך הלימודים. חשוב להדגיש ששני בתי הספר היסודיים הללו יעברו החל ממחר ללמידה מרחוק. החל ממחר (רביעי, 24.6) גם מעון רבין נסגר באופן זמני עד לקבלת תוצאות של שתי מטפלות שעובדות במקום.

נכון לעכשיו, נסגרו גם מספר כיתות נוספות במעונות היום בעקבות גל ההדבקה האחרון ב'אור חנה': מעון סביונים (כיתת בוגרים), מעון ענבל (שתי כיתות) ומעון ללי (שתי כיתות). מעון אניטה ישוב לפעילות מחר (רביעי, 24.6).

בעיריית אור יהודה מותחים ביקורת על משרד הבריאות ואומרים כי "אנו מודעים לחוסר המידע שמתקבל ממשרד הבריאות בנוגע למקומות שבהם שהו חולים מאומתים. יחד עם זאת, הוחלט כי נציגי העירייה יפנו בעצמם אל החולים המאומתים כדי להסתייע בהם במטרה למנוע את התפשטות הנגיף עוד יותר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום