בטבריה זועמים על הסגר: "יוצרים ספינים"

זעם בקרב תושבי טבריה על ההחלטה להטיל סגר על חמש שכונות בעיר. בעירייה הגיבו: "לא ברור לנו מדוע מדובר בפריסת רחובות כל כך רחבה אל מול הנתונים שהצפנו למשרד הבריאות והעניין עדיין מטופל מול גורמים במשרד הבריאות" | רפאל טרבלסי: "אחריות משרד הבריאות לדווח לתושבי המדינה נתונים אמיתיים בלבד, מה שלצערי רחוק מהמציאות המדומה שהם מציירים"

חדשות בארץ 23.6.2020 | 21:18

חרדעם עם מסכות צילום: דוד כהן, פלאש 90

בתגובה להחלטת שרי הממשלה להטיל סגר על חלקים מהעיר טבריה, חמש שכונות בהן חלה עלייה בתחלואה בדגש על חולים חרדים, בטבריה זועמים על ההחלטה וטוענים כי המספרים שהציג משרד הבריאות מוטעים.

מעיריית טבריה נמסר הערב: "בהמשך להודעת משרד ראש הממשלה, לא ברור לנו מדוע מדובר בפריסת רחובות כל כך רחבה אל מול הנתונים שהצפנו למשרד הבריאות והעניין עדיין מטופל מול גורמים במשרד הבריאות. בכל מקרה לא מדובר על סגר של כל העיר אלא על הגבלות ספציפיות באזורים מסויימים בעיר ובוודאי שלא על הטיילת ואזור התיירות".

גם חבר מועצת העיר לשעבר, רפאל טרבלסי אמר, "אחריות משרד הבריאות לדווח לתושבי המדינה נתונים אמיתיים בלבד, מה שלצערי רחוק מהמציאות המדומה שהם מציירים", שלטענתו, "כמי שחי בשטח בטבריה ופועל לסייע לתושבים, הנתונים שאני מכיר כמו גם הרשות המקומית - רחוקים מהפרסומים המבהילים של משרד הבריאות".

לדברי טרבלסי, "הספינים שיוצרים פוגעים פגיעה אנושה בכלכלה ובצמיחה של העיר טבריה כאשר רוב תושבי העיר עדיין נמצאים בחל"ת. תושבי טבריה שומרים על הכללים וכך צריך להמשיך".

כתב הצפון של 'ערוץ 13' אלי לוי זעם גם הוא על ההחלטה להטיל סגר כה רחב על חמש שכונות בטבריה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "החלטה הזויה של משרד הבריאות להטיל הסגר בשכונות בטבריה ולפוצץ הודעות ותדרוכים שעלולים לגמור את העיר סופית כלכלית. בטבריה כרגע 36 חולים בלבד ! ביממה האחרונה אין אף חולה. פשוט גומרים את העיר. בושה וחרפה".

על פי נתונים שפרסם הערב משרד הבריאות, ישנם בעיר 220 חולים פעילים ו-4 חולים חדשים רק בשלושה הימים האחרונים.

הסגר שהוטל הערב על חמש השכונות; רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית (קרית צאנז) ושכונת בן גוריון, יחל מהשעה 08:00 בבוקר מחר (רביעי) למשך שבוע. המשמעות היא שתיאסר כניסה ויציאה של מי שאינו תושב מקומות אלו, למעט יציאה לעבודה ולצרכים חיוניים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום