בצעדה בעזה: בכירי חמאס איימו על ישראל בעקבות עסקת המאה

תוכנית המאה: במהלך צעדה שהתקיימה בעזה בסוף השבוע האחרון איימו שניים מבכירי חמאס כי עסקת המאה לא תעבור בשקט וכי הם ישתמשו בכל אמצעי הטרור העומדים לרשותם כדי למנוע את המהלך

חרבות ברזל 21.6.2020 | 09:23

פלאש 90

בסוף השבוע האחרון התקיימה בעזה צעדה נגד החלטת הסיפוח הישראלית בה השתתפו כמה מאות תושבים.

במקום נכחו גם בכירי חמאס, פתחי חמאד ומושיר אלמצרי, שאמרו כי אם נתניהו, גנץ וטראמפ סוברים שיעבירו את עסקת המאה, יספחו את הגדה ויחסלו וייהדו את ירושלים ובצד הפלסטיני יישארו בשקט, אזי שהשלושה טועים; "הנשק שלנו בידנו, ידנו על הרקטות, על פיצוצי האוטובוסים ועל פיגועי ההתאבדות".

העיתון א-שרק אל-אווסט דיווח כי ירדן הבהירה לרשות הפלסטינית שהיא תומכת בעמדתה נגד הסיפוח המתוכנן, אך ביקשה ממנה להמתין ולחכות לפני שתנקוט צעדים שאין מהם חזרה. בעמאן הבהירו כי הם מבקשים עוד זמן כדי להפעיל מאמצים דיפלומטיים על מנת למנוע סיפוח ולחדש את התהליך המדיני.

בתוך כך, ערוץ אל-מיאדין דיווח כי שר החוץ הירדני אמר לאבו-מאזן במהלך פגישתם כי מלך ירדן העביר מסר לארה"ב וישראל לפיו אם ישראל תספח את הגדה - ירדן לא תוכל להמשיך ולקיים את הסכם השלום עם ישראל.

בדיווח שאין לו אישור ממקור אחר נמסר גם כי שר החוץ המצרי סאמח שוכרי היה צפוי להגיע לרמאללה במקביל לשר החוץ הירדני אך ביטל ברגע האחרון. בקהיר התנצלו ומסרו ששוכרי יגיע לביקור בשבועות הקרובים.

עוד נכתב כי הביטול של מצרים עורר את דאגה של ההנהגה ברמאללה מכך שעמדת מצרים בעניין הסיפוח תהיה מרוככת ותכלול רק גינוי פומבי. כזכור, ביום חמישי הגיע שר החוץ הירדני, אימן א-ספדי, לביקור בזק ברמאללה על רקע כוונת ישראל לספח חלק מיהודה ושומרון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום