אולמרט בריאיון לעיתון סעודי: ישראל לא זקוקה לבקעת הירדן מבחינה ביטחונית; הליכוד: חסר אחריות

בריאיון חריג של ראש הממשלה לשעבר לעיתונות הערבית, תקף את כוונות הסיפוח: "אסון לישראל" • בתגובה לשאלת העיתונאי מג'די חלבי, הגדיר את הדרישה הישראלית לשלוט בבקעת הירדן מטעמי ביטחון "קשקוש חסר שחר" • בריאיון חשף: "עבדאללה הסכים להצבת כוח נאט"ו בבקעה"

מדיני 12.6.2020 | 00:33

משה שי, פלאש 90

ריאיונות של בכירים ישראלים לעיתונות בעולם הערבי הם אינם דבר שבשגרה. הערב (חמישי) התפרסם ריאיון שהעניק ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לעיתון סעודי, בו התייחס לסוגיית הסיפוח. בתשובה לשאלת העיתונאי הצהיר אולמרט כי ישראל אינה זקוקה לבקעת הירדן מבחינת ביטחונית. "זה קשקוש שאין לו שום שחר", אמר. הקלטת דבריו של אולמרט, עוד לפני פרסום הכתבה בעיתון הסעודי, פורסמו הערב לראשונה במהדורה המרכזית.

אולמרט נתן ריאיון יוצא דופן לעיתון הסעודי "עילף", שייתכן ויהיה מי שלא יאהב אותו בישראל. העיתונאי מג'די חלבי שאל אותו על כוונות הסיפוח של ישראל: אולמרט הזהיר כי "הסיפוח יגרום לאסון" וצפוי לעורר גל חדש של אלימות וטרור.

הוא נשאל גם על החשיבות האסטרטגית של בקעת הירדן לישראל. ראש הממשלה לשעבר טען שישראל לא זקוקה לבקעת הירדן מבחינה ביטחונית.

"כל הטענה הזאת שאנחנו זקוקים עכשיו לבקעת הירדן מבחינה ביטחונית, היא קשקוש שאין לה שום שחר", אמר אולמרט. "אומר לך את זה ראש ממשלת ישראל. אף אחד לא יגיד לי שאני לא פטריוט ישראלי".

ראש הממשלה לשעבר הוסיף וטען: "כשאני אומר שאנחנו צריכים את הבקעה, אנחנו לא צריכים אותה לצורכי ביטחון. בשביל מה? הנימוק הוא שיהיה קו חוצץ בין המדינה הפלסטינית לירדן". 

בתשובתו לעיתונאי הסעודי, חשף אולמרט כי שוחח על הנושא עם מלך ירדן. "אני דיברתי על זה עם המלך עבדאללה. אמרתי למלך - האם אתה תהיה מוכן שיהיה כוח בינלאומי של נאט"ו לאורך הירדן מהצד של ירדן", טען. "הוא אמר לי כן".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה לחשיפה במהדורה המרכזית: "אחרי שאולמרט היה מוכן לוותר על הכותל המערבי, מה הפלא שהוא מוכן לוותר על בקעת הירדן החיונית לביטחון מדינת ישראל? דבריו של אולמרט חסרי אחריות וחסרי חשיבות".

בניגוד לדיווחים בעבר, אולמרט סיפר בריאיון שבמלחמת לבנון השנייה ישראל לא רצתה ולא ניסתה לחסל את הגנרל סולימאני בבונקר בלבנון, בזמן ששהה בחדר אחד עם מזכ"ל חיזבאללה נסראללה.

mako

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום