התפרסמו נתוני הגיוס: "המידע כיום לוקה בחסר"

לאחר סערת זיוף נתוני גיוס החרדים לצה"ל, היום הועברו הנתונים האחרונים והמעודכנים לשר הביטחון. בצה"ל מבהירים: "המידע המועבר כיום לצה"ל לוקה בחסר ואינו מאפשר ספירה מדויקת"

חדשות בארץ 9.6.2020 | 17:30

חרדי בלשכת גיוס צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

צה"ל העביר היום (שלישי) למשרד הביטחון דיווח בעניין מספר המתגייסים החרדים לצה"ל בשנת הגיוס 2018 (מתחילת חודש יולי 2018 עד לסוף חודש יוני 2019) ובחציון א׳ של שנת הגיוס 2019 (מתחילת חודש יולי 2019 עד לסוף חודש דצמבר 2019).

"היעדר היכולת להבטיח את הדיוק בנתונים נובע מכך שעיקר המידע הדרוש לדיווח נוגע ללימודים לפני הגיוס, וזה אינו נמצא כלל בידי צה"ל, אלא מועבר אליו ממשרדי הממשלה, בלא יכולת של צה"ל לבדוק את אמינותו", אומרים בצה"ל.

כמו כן אומרים בצה"ל, כי "המידע המועבר כיום לצה"ל לוקה בחסר ואינו מאפשר ספירה מדויקת - וגם ההגדרות בחוק אינן מאפשרות ספירה כזו".

"נציין, כי צוות הבדיקה בראשות האלוף (מיל') רוני נומה קבע כי בהתבסס על מסד הנתונים הקיים היום, לא ניתן למלא את משימת הספירה והדיווח בדיוק ובעיתוי הנדרשים לכך בחוק", מסבירים בצה"ל.

נושא גיוס החרדים יוצג בימים הקרובים לשר הביטחון.

על פי הנתונים שהועברו לצה"ל, בשנת הגיוס 2018 התגייסו 1,788 מתגייסים חרדים בהתאם להגדרות החוק. בחציון א' של שנת הגיוס 2019, התגייסו 983 מתגייסים חרדים בהתאם להגדרות החוק.

בצה"ל מסבירים כי העבירו דיווח לשר הביטחון, מאחר שחובת הדיווח מעוגנת בחוק. בנוסף מדגישים בצה"ל באופן חד-משמעי, כי אין להם יכולת להעביר דיווח מדויק. ההבהרה מגיעה לאחר שכזכור בעבר נחשף כי צה"ל זייף במכוון את נתוני גיוס החרדים.

כזכור, בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב' חשפה הכתבת הצבאית כרמלה מנשה, כי במשך שנים צה"ל זייף בכוונה תחילה והגדיל במאות אחוזים את כמות החיילים החרדים שהתגייסו לצבא. בצבא שיקרו לכל הגורמים הממשלתיים: לוועדת החוץ והביטחון, לרמטכ"ל ולשר הביטחון כדי לעמוד ביעדי הגיוס שנקבעו על ידי הממשלה.

בשנת 2017 דיווח צה"ל על כך שגוייסו 3,070 חיילים חרדים, אך בפועל התגייסו רק 1,300. יוצא מכך, שמספר המתגייסים שהוצג הוכפל ואף שולש.

בצה"ל הוסיפו לרשימות המתגייסים החרדים גם מתגייסים שאינם חרדים על פי הקריטריונים שנקבעו וכאלה שאינם דתיים כלל.

לדברי מנשה, בין השנים 2013-2018 פעל בצה"ל מדור לגיוס חרדים בראשות רב סרן, ובעקבות חוק טל היה לחץ לגייס חרדים על פי המכסות.

בבדיקה שנערכה נמצא כי בשנת 2017 התגייסו רק 1300 חיילים חרדים, ולשם כך הוסיפו במדור חיילים שאינם חרדים לרשימות החרדים, עד שהגיעו ל-3070 חיילים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום