פרשת בהעלותך תש"פ, מרסלן, יקב בנימינה.

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: מרסלן רזרב 2016, יקב בנימינה

יין ואלכוהול 5.6.2020 | 00:13

באדיבות המצלם

פרשת בהעלותך תש"פ, מרסלן רזרב 2016, יקב בנימינה

את ההפטרה של פרשת השבוע: 'רני ושמחי', אנו פוגשים פעמיים בלוח השנה, כי זו גם ההפטרה של שבת חנוכה, ובצדק, כי 'בהעלותך' זה שהכהן מעלה את האש במנורת המקדש, וחנוכה זה שאנו עושים את השליחות שלו, במנורה שיש לכל אחד בבית.

בהפטרה זו מוצאים אנו למשיח שם מעניין, ה' מבטיח: "הנני מביא את עבדי צֶמַח" (זכריה ג/ח). מבאר המלבי"ם כיצד צָמַח לו כזה שם, כי הצמחים מכים שורש באדמה בטרם יתחילו להוציא עלים, ענפים ופירות, וכך גם המשיח שאנו ממתינים לו, נראה לנו שהוא לא נמצא באופק, אבל למעשה כשהרקע מתאים הוא יפרוץ מתוך החושך.
הרעיון פשוט וברור, אך חשבתי: "על איזה צמח מדובר"? האם כל הצמחים? לא ולא! מדובר בגפן דווקא, אמנם יש צמחים שבכלל אי אפשר להצמיחם דרך ענף, הוא ירקיב באדמה ולא יכה שורש, אבל יש גם רבים שכן מתרבים בצורה כזו. הנה ארבע הוכחות שהכוונה לגפן:

א _ דוד המלך אומר: "גֶּפֶן מִמִּצְרַיִם תַּסִּיעַ תְּגָרֵשׁ גּוֹיִם וַתִּטָּעֶהָ" (תהילים פ/ט).

ב _ אין מתחרה למהירות שהגפן מוציאה את הזמורות מרגע פקיעת העין שבגפן באביב, בקלות הם מגיעים לשלושה מטר תוך חודש, כך נאמר על הגאולה, ברגע שהיה תתחיל, הכל יקבל תאוצה, כמו שהיה אצל יוסף, שהריצו אותו מהבור אל כסא המלכות.

ג _ כל העצים מכים שורש באביב, אז יש בהם סערה של הורמוני צמיחה, ואילו בתרדמת החורף, ירקיבו ענפים רדומים באדמה, בעוד שהגפן עושה את העבודה הזו בחורף, בשעה שגוזמים אותו באמצע החורף, אפשר לקחת את הזמורות, לחתוך אותם לגודל של עפרונות, לתקוע באדמה ובאביב יפרחו שתילים.

ד _ החלום של שר המשקים היה בתקופה הכי קשה של יוסף, יושב בשיא החושך, בבית סוהר של נידונים למוות, שם חולם השר על גפן, יוסף רואה בזה ישועה לשר המשקים, אבל חז"ל רואים בגפן זו את הגאולה של עם ישראל (חולין צב/א).
אחר ארבע הוכחות כה ברורות, יש לנו גם תובנה בעניין. הגפן מכה שורש בחושך, וגם מיץ הענבים משתבח ליין דווקא בחושך. זה מסביר את מה שאומרים "נכנס יין יצא סוד", הכוונה ל'יין התורה' ול'סודות התורה', צריך להכות שורש, לחפור עמוק לגלות, לטעום ולהנות, גם מהתורה וגם מהיין.

אם לא נשאר לכם שום דבר מחג השבועות, יש לי המלצות נהדרות, גם להשבוע, וגם בכלל לקיץ שמגיע אלינו.

הפעם טעמתי 'מרסלן רזרב' 2016 של 'יקב בנימינה'.

זן המרסלן הוא בעצם הכלאה של ענבי קברנה סוביניון וגרנאש. החיבור המוצלח הזה התגלה בערך לפני שישים שנים בדרום צרפת.
והתוצאה היא ענב המקבל איכויות משני הצדדים - צבע אדום עמוק, פירותיות וארומאטיות מן הגרנאש, וטאנינים מוצקים מהקברנה.

היין התבגר כ18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי, ומחירו 60 ₪. כשרות: רבנות מקומית, חוג חת"ס ב"ב .O.U

לכבוד הקיץ שבפתח יש לי חידוש עבורכם, נעניתי לדרישת הציבור, והבאתי גם משקים כהילים משובחים נוספים, יש גם עדינים וגם אגריסיביים, הכל לטעמו של הלקוח. רשימה, תמונות והסברים באתר.

לחיים, שבת שלום ומבורך

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

לעמוד היקב

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום