ההשתלחות של רינה מצליח בחרדים: הרשות השנייה נוזפת

הרשות השנייה מגיבה לעשרות התלונות שנערמו על שולחנה כנגד המגישה רינה מצליח שדיברה נגד החרדים באולפן ערוץ 12 בשבת. יו"ר הרשות השנייה מגנה את הדברים ומכנה אותם "התבטאות אומללה שגורמת לקיטוב ופוגעת באופן אנוש בחברה החרדית" | כמו כן היא מבקרת את העובדה שלא הובא נציג חרדי שיגן ויציג דעה שונה

תקשורת 4.6.2020 | 20:26

חרדים ברחובות ירושלים. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בזמן שנגיף הקורונה התפשט בישראל וברחבי העולם וגבה קורבנות רבים, החליטה העיתונאית רינה מצליח להסית כנגד הציבור החרדי במהלך שידורי החדשות של 'ערוץ 12'. מצליח עוררה זעם רב ברחוב החרדי לאחר שטענה כי "החרדים צריכים ללמוד; הם חייבים לקבל את המדינה לטוב ולרע".

"אנחנו רוצים לסייע להם ואני מקווה שהיום יסייעו לכל תושבי בני ברק לעבור גם את השבת, גם את החג וגם לצאת מהתחלואה הקשה. אבל מערכת היחסים הזו חייבת להשתנות. זה לא יכול להיות שהחרדים מרגישים בלתי מחויבים לצווי המדינה".

היום (חמישי), מגיב נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה דוד רגב לתלונות הרבות שהופנו לרשות בעקבות דבריה התמוהים של רינה מצליח.

לטענת רגב, "על פי התלונות שהגיעו לרשות השניה, ניכר כי נכתבו מדם ליבם של הפונים, בינהם: חרדים, חילונים, מסורתיים, אישי ציבור, חברי כנסת וראשי ארגונים שונים, העיתונאית רינה מצליח התבטאה באופן גזעני כלפי האוכלוסייה החרדית, תוך שהיא מטילה דופי באוכלוסייה זו ומתייחסת לאירועים, חלקם ישנים, שאינם נוגעים כלל למשמעת של האוכלוסייה החרדית במהלך מגפת הקורונה".

"עם זאת" הוסיף רגב, "חלק מהתלונות הכילו לצערי לצד הביקורת על דבריה של רינה מצליח גם אלימות מילולית קשה כלפיה. אני דוחה ומגנה מכל וכל אלימות מילולית בכלל וכלפי עיתונאים ובהם רינה מצליח בפרט".

בעקבות התלונות הרבות פתחה נציבות פניות הציבור ברשות השנייה בבירור שבמהלכו פנתה לגורם המשדר לקבלת עמדתו.

לצד הבירור של הנציבות, פנתה יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הגב' יוליה שמאלוב ברקוביץ', במכתב חריף למנכ"ל 'החדשות' אבי וייס. במכתבה הביעה יו"ר המועצה את מחאתה על דבריה של מצליח כלפי האוכלוסייה החרדית.

"הטענה כי מדובר בדעה פרטית אין בה כדי להמעיט מהאחריות שיש לחברת החדשות ולעיתונאים שלה על הנאמר בשידורים. גם הבעת דעה עיתונאית פרטית צריכה להיות מגובה בעובדות ולא מבוססת על דעות קדומות. התבטאות זו של רינה מצליח, שיש בה משום סימון אשמים במצב, גורמת לקיטוב ופוגעת באופן אנוש בחברה החרדית. אם לא די בכך שמדובר בהתבטאות אומללה, הרי שאין באולפן נציג חרדי שיגיב להתבטאות זו ויגן על החברה החרדית. אמירות מסוג זה מלבות את השנאה בין האוכלוסיות בארץ, מעמיקות את הפערים בין המגזרים השונים ומרחיבות את חוסר אמון הציבור בתקשורת," כתבה יו"ר המועצה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום