בדקה ה-90 > משרד הפנים מונע כניסת בחורי ישיבה לארץ

"בצער רב" הודיע השר אריה דרעי במכתב לראשי הישיבות, כי תיאסר כניסתם של תלמידי ישיבות הבאים מחו"ל, שאינם תושבי ישראל, זאת בשל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה במוסדות החינוך | עם זאת אברכי כוללים שבאים עם משפחות יוכלו להיכנס ולהתבודד למשך שבועיים

חרדים 3.6.2020 | 19:14

היכל ישיבת בית מתתיהו בתחילת זמן אלול צילום: שוקי לרר

שעות קודם שעשרות בחורי ישיבה תושבי חו"ל, אמורים היו לנחות בארץ לתחילת זמן הקיץ באיחור של חודש, במשרד הפנים מבטלים את ההקלות ואוסרים על תלמיד ישיבה שאינו אזרח ישראל, להגיע לארץ בגלל ההתפרצות החדשה של נגיף הקורונה במוסדות החינוך.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', כתב שר הפנים אריה דרעי לראשי הישיבות הודעה, בה הוא כתב: "בשל החמרת מצב מגיפת הקורונה בישראל - אני נאלץ בצער רב בשלב זה להפסיק את כניסתם של תלמידי הישיבות הרווקים", כאשר הוא מודיע כי אברכים בעלי משפחות ימשיכו להיכנס על פי ההסדר עד כה.

בשבועות האחרונים התנהלו דיונים מול משרד הבריאות, משרד הפנים והמל"ל בסופו אושר מתווה שמאפשר לבני ישיבות שאינם אזרחי הארץ להיכנס לישראל על פי תנאים של שמירה על בידוד של 14 יום ואז חזרה לשגרה.

המתווה היה אמור לחול גם על אברכי הכוללים שהאחריות על שלומם של בני הישיבות הייתה על מנהלי וראשי הישיבות והכוללים. שכבר בימים האחרונים היו צפויים להגיע מספר גדול של תלמידים לארץ.

לשם ההמחשה, בחסידות בעלזא הכינו מלון בערד שיקבל את תלמידי חו"ל לתקופת הבידוד, תוך שמירה על כלל הנחיות. וכבר מחר היו אמורים לנחות בישראל למעלה מחמישים תלמידים להיכנס לבידוד ואז לשוב לספסל הלימודים.

אלא, שבאופן תמוה, במהלך היום בוטל הסיכום ומשרד הפנים אוסר כאמור את כניסת תלמידי הישיבות, גם לאלה שמחזיקים בויזת סטודנט וזכאים על פי הקריטריונים להיכנס ארצה. עם זאת ההסדר כן יחול על אברכי כוללים שיגיעו עם משפחות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההחלטה לביטול המתווה תעלה לדיון ביום ראשון הקרוב. כשברקע גל התחלואה המתפרץ מחדש. באם מוסדות החינוך ימשיכו ללמוד כרגיל, אז ההחלטה תיבחן מחדש.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום