המדינה רכשה 1.5 מיליון מסכות פגומות במיליוני שקלים

מצג שווא: שני חשודים נחקרו בחשד שמכרו למדינה כ-מליון וחצי מסכות פגומות בשווי של 5 מיליון שקל • בחיפוש שערכה המשטרה התגלו מיליוני מסכות שיועדו למכירה

בריאות 3.6.2020 | 10:44

מסכות פנים היגייניות צילום: באדיבות המצלם

יחידת ההונאה במשטרת ישראל יחד עם יחידת החקירות של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון, חוקרות בימים אלה חשד לאספקת מסכות פגומות, שרכש משרד הביטחון עבור משרד הבריאות. החקירה מתנהלת בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

רכישת המסכות התבצעה כחלק ממבצע הרכש הלאומי של ציוד רפואי להתמודדות עם נגיף הקורונה. מטה השליטה של הרכש הלאומי, המשותף למשרדי רה"מ, הבריאות והביטחון, הזמין בחודש אפריל כמיליון וחצי מסכות N95 מיבואן ישראלי, שנרכשו בחו"ל והיו מיועדות לשימוש ע"י צוותים רפואיים. המדינה שילמה תמורתן מקדמה של כ-5 מיליון ש"ח. 

לאחר שהמשלוח הגיע לישראל וסופק למטה הרכש הלאומי, עלה חשד כי מדובר במסכות שאינן עומדות בתקני משרד הבריאות ואסורות לשימוש. על פי החשד, ניסה היבואן להציג מצג שווא למשרד הביטחון באשר לתקינותן של המסכות.

עד כה נחקרו במשטרה שני חשודים בחשד למעורבות - תושב פתח תקווה בן 57 ותושב היישוב אורנית בן 37. בחיפוש שערכה המשטרה כחלק מהחקירה, נתפסו אלפי מסיכות פגומות שככל הנראה יועדו להפצה.

במשרד הביטחון מדגישים כי המסכות הפגומות זוהו כבר בתהליך בקרת האיכות עם הגעתן לישראל ולא סופקו לצוותים הרפואיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום