שוב עימות חריף בין עמית סגל ליאיר נתניהו

עימות חריף ומסתעף התגלע היום בין הפרשן הפוליטי עמית סגל ליאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. מה שהחל את קרב הציוצים, היתה אמירה של העיתונאי אלי ציפורי, שנחשב לאחד משופריו של נתניהו האב בתקשורת נגד ינון מגל שלא תמיד מיישר קו | החזיקו ראש 

תקשורת 1.6.2020 | 22:25

עמית סגל ויאיר נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"במקום להחזיק את כולנו במתח מראיון לראיון, אלי ציפורי מוכן לשחרר במסודר את רשימת הבוגדים בימין? רצוי בתוספת הטינוף הרלבנטי על כל אחד. ידוע שבנקווד היה תיק על כל אזרח רוסי, לרבות סטאלין. נמתין לפוסט שבו ציפורי יסביר למה יאיר נתניהו הוא בעצם אנטי ביביסט קיצוני שהתקלקל מאז שעבר עם משפחתו לגור ברחביה, שכונה של שמאלנים". במילים אלו הגיב הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, לדבריו של הפרשן אלי ציפורי שהאשים אתמול (ראשון) את העיתונאי ינון מגל כמי שמציג את עצמו איש ימין, אך בפועל פיו וליבו אינם שווים.

יאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא להגנת ציפורי שידוע כמי שמגן על אביו באדיקות, וענה לסגל: "יו, כשאמרת על הנקווד ועל התיק של סטאלין על כל אזרח, היה לי זיק של תקווה שאתה מדבר על מסמך יצחקי".

סגל השיב לו: "תגיד לי, יאיר. נזכרת במסמך יצחקי ב-2020? תוכל להפנות אותו בבקשה לעיסוק בנושא מצידך – או מצד מישהו מהליכוד, ממספר 1 ועד מספר 30 – בטרם החלו החקירות? כמו כן אשמח בהזדמנות זו לעיסוק בזמן אמת בפרשות אום אל חיראן וריטמן".

נתניהו ג'וניור השיב מצידו: "תגיד, נגלה לכל בזכות חקירות ראש הממשלה על הפשעים של הדיפ סטייט (היה ידוע רק למעטים לפני כמו אתר מידה ויריב לוין). כיום כל אזרח בקריית שמונה ובאר שבע מבין. ומשום מה אתה עדיין לא מרבה לעסוק בכך ב-12, למרות שהאירוע של תפירת ראש מחנה הימין הוא האירוע המרכזי של הציבור הימני היום מבחינה פוליטית. (חוץ מהכתבות על ניר חפץ ואלוביץ' והבן שלו, כתבות שאכן עשו רעידת אדמה בימין , מה שעוד יותר מוזר למה לא להמשיך בקו הזה, כאשר זה מביא הישגים גם מבחינה עיתונאית ולא רק אידאולוגית)", הקשה נתניהו.

סגל שלא נותן למילים גבוהות לבלבל אותו הגיב "אל תתחמק. האם עסקת במסמך יצחקי לפני חקירות 1000,2000,4000? כל בר דעת אמור היה להזדעזע כבר אז מרשימות של מידע על פוליטיקאים שמוחזקות בידי המשטרה. האמאמא של הדיפ סטייט. או שהכל פוזיציה? כשאני מדבר על זמן אמת הכוונה היא לעיסוק במסמך יצחקי ואום אל חיראן בשנת 2016. אשמח להפניות".

"לא היה לי אז טוויטר, רק פייסבוק והוא היה פרטי רק לחברים", השיב נתניהו, "אבל העליתי בזמנו את הכתבות שנתפרסמו על מסמך יצחקי במעריב ויואב יצחק, והעליתי בזמן אמת את הכתבות על אום אל חירן של עקיבא ביגמן. אם יש לך דרך למצוא שייר שעשיתי בפייסבוק ב-2016 בהצלחה".

מגיש גל"צ ישי שנרב התערב ושאל את נתניהו: "יאיר אתה יכול להפוך לציבוריים את הפוסטים שלך מאז? כי לפי מה שמופיע אצלי לא שיתפת ולא כתבת על זה מילה ביוני 2016".

נתניהו הגיב: "אני פתחתי את הפייסבוק שלי ללהיות ציבורי ב-2018 נראה לי, וכל מה שלפני באותן הגדרות, נראה לי גם שלחתי על אופציה של למחוק את כל ההיסטוריה מלפני כי פרסמתי דברים רק לחברים שלי, לא חשבתי שאהפוך את הפייסבוק שלי אי פעם לציבורי, אפילו היה לי שם בדוי".

כאן חזר נתניהו לסגל ואמר כי "לגבי מסמך יצחקי אני העליתי אצלי את הכתבות שהתפרסמו בזמנו במעריב אם אני לא טועה. ולגבי אום אל חיראן אני העלתי מלא פעמים את הכתבות של עקיבא ביגמן בנושא. גם בזמן אמת. מזכיר לך שוב ב-2016 לא היה לי טוויטר והיה לי רק פייסבוק פרטי לחברים לא ציבורי כמו עכשיו. יכול להיות מאוד ששיתפתי את התחקיר של רביב דרוקר, יכול להיות שלא שמתי לב אליו אני לא עוקב אדוק של דרוקר. אבל נראה לי בכל מקרה ערוץ 2 זה במה יותר גדולה להאיר את הנושא מפיייסבוק עם 200 חברים לא".

סגל ענה לו "טענותיי: 1. המחאות המוצדקות על התנהלות מערכת המשפט היו נראות מוצדקות יותר לו נשמעו בווליום זהה מצידך ומצד הליכוד עוד טרם הולדת תיקי האלפים (שלבעיות בהם נחשף הציבור, במחילה, לא מהטוויטר שלך אלא מפרסומים בערוץ 12). 2. בכל הכבוד, הימניות והאומץ של עיתונאים ודעתנים לא תלויים באישורך".

נתניהו השיב כי "איך היו הווליום זהה?!? היה משהו כזה בתולדות המדינה?!? תפירת תיקים הזויים כ"כ לראש הממשלה?!? הציבור הימני נחשף לשחיתויות הדיפ סטייט בזכות חקירות ראש הממשלה. זה המחיר הכבד שהם שילמו, גילוי המטריקס שבנה פה אהרון ברק. 2. ברור, זה תלוי באבי וויס ואילנה דיין, לא חשבתי אחרת".

סגל האשים את ראש הממשלה ואמר כי "ואולי זה הפוך? אולי מי ששתק כאשר המשטרה והפרקליטות יצאו מפרופורציה, מי שלא נלחם על פסקת התגברות כשאפשר היה, מי שלא אמר מילה כשלבני מונתה לשרת משפטים וכשממשלת ימין מינתה את מני מזוז וענת ברון לעליון – אולי הוא אחראי? ואולי, רק אולי, כדאי שיסתכל קצת פחות בטלויזיה וקצת יותר במראה?".

"ואולי ראש ממשלת ישראל היה צריך באותה עת להלחם עם האדם החזק בעולם, נשיא ארה"ב, שדרש לחזור לקווי 67', ובאותו זמן לבלום השגת נשק גרעיני של מדינה שאומרת בגלוי שהיא תשמש בו כדי להשמיד אותנו? ואולי הוא בכל זאת בנאדם ולא יכול לפתוח 100 חזיתות של מלחמות עולם בו זמנית?", ענה לו נתניהו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום