בגלל העלייה במספר החולים: משרד הבריאות ביטל הקלה להתקהלות עד 100 איש

במשרד הבריאות ממליצים להקים מחיצות שקופות בין תלמידים בכיתות החל מהשנה הבאה, ולצמצם את קבוצות הלימוד

בריאות 1.6.2020 | 21:14

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה | דוד כהן, פלאש 90

החשש מגל התפרצות שני - פרסום ראשון: משרד הבריאות החליט אתמול (ראשון) לבטל הקלה ואוסר התכנסות של עד 100 בני אדם בבית או בחוץ. כך פורסם היום בחדשות הערב בכאן 11. למרות זאת, עדיין מותרת התקהלות של עד 50 בני אדם. בד בבד, לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעה הערב כי עובד במשרד אובחן כנדבק בקורונה, ומתבצעת חקירה עם מי בא במגע. האיש, עובד אחזקה, שהה בלשכת ראש הממשלה במוצאי שבת. גם השרים ישראל כ"ץ ויואב גלנט, שהתכוננו להצהרה שנשאו בנושא קורנה באותו ערב, שהוו בלשכה ונבדק אם יש צורך לשלוח אותם לבידוד. 

ההקלה, שעליה הוחלט לפני כחודש, הייתה אמורה להיכנס לתוקף היום. ואולם עקב העלייה בתחלואה בקורונה בימים האחרונים והעלייה בקצב הכפלת המקרים, הוחלט להקפיאה כדי למנוע התקהלויות שעלולות לגרום להדבקה המונית. לאור המצב, נרשמת עלייה במספר הנבדקים לגילוי הנגיף: יותר מ-10,000 בני אדם הגיעו היום לבדיקות לאיתור קורונה, יותר מ-5,000 בוצעו במעבדות.

עוד פורסם בחדשות הערב כי משרד הבריאות ממליץ למשרד החינוך להקים מחיצות שקופות בין תלמידים בכיתות בשנה הבאה. עוד ממליצים במשרד הבריאות לצמצם את קבוצות הלימוד, להשאיר התלמידים בקבוצות קבועות ולצמצם גם את פעילות המורים המקצועיים שעוברים בין בתי ספר.  

בינתיים, רשימת היישובים שבהם אותרו נדבקים מתארכת: לפי שעה, בלא פחות מ-18 ערים ורשויות מקומיות נמצאו מורים ותלמידים שנדבקו בנגיף. בראש הרשימה ירושלים, תל אביב, חדרה ורחובות. היום נוספו למניין הנדבקים 12 תלמידים וארבעה מורים, ובסך הכול 155 תלמידים ו-39 עובדי הוראה. אבל כל איתור של חולה מוביל לבידוד של עשרות ולפעמים של מאות תלמידים ואנשי חינוך, כך שמספר המבודדים רשם היום זינוק אדיר - כמעט 3,700 תלמידים ומורים הִצטרפו למעגל המבודדים, המונה כעת 5,266 איש. בעקבות המצב הודיע הערב שר החינוך יואב גלנט שהוא בוחן אפשרות לחזור למתווה הלימוד בקבוצות קטנות.

הערב נודע כי מחנכת כיתה ב' בבית ספר בבאר שבע נדבקה בקורונה. 30 תלמידיה מצויים בבידוד מאתמול, ונכנסו לבידוד גם 30 ילדים בגן שהמורה שהתה בו.

כאן 11

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום