משרד התקשורת לא יאריך את הפחתת החיוב לחריגה בדקות

לאחר שמערכת החינוך שבה לפעילות, במשרד התקשורת החליטו להפסיק את ההטבה בדמות הפחתה בחיוג בחריגה מחבילת הדקות, הטבה שבאה לסייע לתלמידים החרדים המשתמשים ללמידה מרחוק בטלפון

תקשורת 31.5.2020 | 18:52

אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

במסגרת חזרת מערכת החינוך למתכונת שגרה וביטול הלמידה מרחוק, משרד התקשורת החליט שלא להאריך את תוקף ההוראה הנוגעת לתשלום עבור דקות חורגות בנייח.

כזכור, התפשטות נגיף הקורונה בישראל, והמגבלות שנקבעו בתקנות שעת חירום ובהנחיות משרד הבריאות, שבאו בעקבותיו הובילו לגידול משמעותי בהיקף השימושים במערכות תקשורת השונות. הגידול מקבל ביטוי ובאופן משמעותי בקרב הקווים הכשרים, הגידול בשיחות הגיע לשיעור של למעלה מ-50% ובחלק מהרשתות אף לכ-100%.

כיום חבילות השירות המוצעות לציבור ובכלל זה למנויי הקווים הכשרים מוגבל בהיקף של דקות השיחה, כאשר חריגה ממכסת הדקות בחבילה המוקצת גוררת עלויות גבוהות של תעריף לכל דקת שיחה דבר שגורם לעליית מחירים שאיננה סבירה, לא מידתית ואף לא הוגנת.

בשל כך, הנחה שר התקשורת לשעבר דודי אמסלם, כי יקבע תשלום מפוקח בעד חבילות שירותים הכוללות מדרגות שונות של דקות שיחה וקו מנוי-טלפון. המנויים יחויבו על-פי תשלום בעד החבילה המתאימה ביותר להיקף הדקות שלהם וכן יקבע תשלום מפוקח עבור דקת שיחה חורגת מעבר למכסת הדקות המרבית.

כאמור, לאחר בחינת ההתייחסויות אשר התקבלו במשרד בתגובה לשימוע, ולנוכח העובדה שמוסדות החינוך החרדי שבו לשגרת לימודים מלאה החל מ -31/5, מצא המשרד כל לא קיימת הצדקה להאריך את תוקפה של ההוראה להחיל תעריף מיוחד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום