בני ברק ראשונה: מבצע הבדיקות הסרולוגיות יחל ביום שלישי

ביום ג' הקרוב יחל ברחבי הארץ מבצע בדיקות סרולוגיות במטרה לקבל מפה מדויקת יותר של מצב התחלואה בישראל. תושבי בני ברק יזכו להיות הראשונים להיבדק

בריאות 31.5.2020 | 15:51

חרדי עושה בדיקת קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

ביום שלישי הקרוב צפוי להתחיל המבצע לבדיקות הסרולוגיות שאמורות לבדוק למי יש כבר נוגדנים לקורונה זאת לאחר עיכוב של כמה שבועות, מי שצפויים להיבדק ראשונים הם תושבי בני ברק ובהמשך יישובים אחרים. הבדיקות בתוקף עד תחילת יולי והשאלה היא האם יספיקו להשתמש בהן.

בראיון שערך מנכ"ל משרד הבריאות היוצא בר סימן טוב ל'ניו יורק טיימס' לפני כחודש הוא אמר כי בקרוב ייערכו בישראל 100 אלף בדיקות סרולוגיות יומיות בכדי לקבל מפה מדויקת של התחלואה בארץ ובכך למנוע התפרצות שנייה של הנגיף.

החודש פורסם כי במשרד הבריאות רכשו כבר 2 מיליון ערכות תמורת יותר ממאה מיליון שקלים . מכלל הבדיקות שנרכשו, הגיעו לישראל לפני כחודשיים רבע מיליון ערכות.

למרות התקווה להצלחת המהלך, הבכירים הודו בשיחה כי ערך הניבוי הצפוי של הבדיקות צפוי להיות פחות מ-80%. הדבר נובע מחשש לתוצאות חיוביות שגויות (למשל, בשל מחלות אחרות שעלולות לגרום לתחלואה נשימתית) או תוצאות שליליות שגויות (בשל ביצוע בשלב מוקדם מדי של המחלה, למשל). בנוסף, אין אמת מידה מוסכמת לערך הסף שמגדיר חולה כחיובי.
 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום