ראש הממשלה נתניהו: "רוצים להיפטר ממני"

"הם רוצים להיפטר ממני. משום שהם חושבים שזו הדרך להשתלט על הימין. להשתלט על המדינה. במקרה הכי גרוע יהיה מישהו אחר מהימין שעושה את דברם", כך ראש הממשלה נתניהו בראיון לעיתון 'ישראל היום' בסופו של שבוע היסטורי, בו עמד לדין לראשונה ראש ממשלה מכהן 

פוליטי 28.5.2020 | 14:31

ראה"מ בנימין נתניהו צילום: עומר מירון, לע"מ

בסופו של שבוע סוער, במרכזו התייצב לתחילת משפטו על שלושת התיקים שבהם הוא מואשם, העניק ראש הממשלה בנימין נתניהו ראיון נרחב לאמנון לורד ב'ישראל היום'. "אני מרגיש טוב משום שאני מרגיש שאני נאבק למען הצדק והאמת, כמובן למען המדינה שלנו. את זה אני עושה כל הזמן", כך נתניהו.

הוא נתניהו נשאל בראיון על הצהרתו בבית המשפט רגעים לפני תחילת משפטו כשסביבו בכירי 'הליכוד': "אמרת בנאום הזה משהו שמתפרש כי אין תחליף למנהיגות שלך בימין, וכל השאר פודלים. אבל כל אלה עמדו סביבך?".

"לא אמרתי שאין תחליף. אמרתי שהם רוצים להפיל אותי כדי להפיל את הימין מהשלטון. כך הם חושבים. והם היו בהחלט מוכנים לקבל מישהו - לא אכפת להם לקבל מישהו מהימין שהוא פודל. צייתן. שמרכין את הראש בפני כל ההבלים שהם אומרים על ידי שליחיהם בתקשורת. הדוברים שלהם. בוודאי. כאלה היו להם בעבר. שביצעו עקירות של יישובים וזכו לאיתרוג. זה לא אני. ולכן הם רוצים להיפטר ממני. משום שהם חושבים שזו הדרך להשתלט על הימין. להשתלט על המדינה. במקרה הכי גרוע יהיה מישהו אחר מהימין שעושה את דברם".

כן נשאל ראה"מ ב'ישראל היום', אם היה מופתע מעוצמת ההתקפות באולפני התקשורת ביום פתיחת משפטו והשיב כי "אני צריך להיות מופתע מזה? הם עושים את זה יום־יום. מאות פעמים בפריים טיים בשעות השיא. כל פעם לוקחים מדליפים ומעוותים, כולל בימים האחרונים. מאיימים על עדים שישנו את העדויות שלהם אחרת ילכו לכלא. לא ייאמן. שקט. אלו עבירות פליליות. לעיני כל. אף אחד לא פוצה פה. היועמ"ש לא מטפל בזה. המשטרה לא עושה דבר. זה מזכיר משטרים לא דמוקרטיים, ומדברים אחר כך שכשמבקרים את זה - אנחנו מסכנים את הדמוקרטיה".

נתניהו המשיך, "ברגע שמהצד הימני מישהו מעז להרים קול, מייד אומרים: מלחמת אחים ורימונים. באמת. האלימות, אין מקום לאלימות משום צד. זה דבר פסול ומאוס אבל זה לא מה שעומד על הפרק. מה שעומד על הפרק זה שלרוב העם נמאס להרכין ראש לפני השקרים הללו ולפני העבריינות של חוקרים במשטרה ושל פרקליטים. זה לא התחיל איתי, אבל זה הגיע לשיא איתי. ואנשים מבינים שמי שהוזמן לספסל הזה, זה לא רק אני אלא מיליוני אזרחים שבחרו בי - ומנסים לקחת מהם את הבחירה. לסכל את ההחלטה הדמוקרטית שלהם. והם לא קונים את זה. את התיקים המופרכים האלה שתפרו בשבילי ורק בשבילי, לא לשום אדם אחר ב־244 שנות דמוקרטיה בעולם. לא היה דבר כזה".

בראיון התייחס לניצחונות הליכוד בקלפי פעם אחר פעם: "ב־2015, לפני שהיתה חקירה אחת, קיבלנו בליכוד 980 אלף קולות. עכשיו, אחרי חמש שנים, אחרי חקירות אינסופיות ומבול של הדלפות, משפטי השדה של כתב חשדות וכתב אישום בזמן מערכת בחירות, קיבלנו מיליון ו־350 אלף קולות. גידול של כמעט 40 אחוזים בשעה שהאוכלוסייה גדלה באחוזים בודדים. יש כאן הבעת אמון בי והבעת אי אמון כבירה במערכת של החוקרים והפרקליטים. זה כמובן מאוד מטריד את ההגמונים בערוצי התקשורת".

באשר לחשדות נגדו בתיק 2000 על שיחותיו עם נוני מוזס באשר לחוק 'ישראל היום', אמר נתניהו: "אני בלמתי ניסיון שאורגן על ידי מוזס לסגור את 'ישראל היום'. אני בלמתי את זה. איך? בשיחות הסרק האלה עם נוני מוזס, שנועדו לאפשר לי להגיע למצב שפיזרתי את הכנסת, סיכנתי את עצמי, והחוק בוטל. ואכן, העיתון שלכם לא נסגר".

נתניהו המשיך והתגונן, "המעניין הוא שעשרות חברי כנסת ושרים תמכו בחוק הזה שעה שאני הסתכנתי, אבל את מי מעמידים לדין? הם בתמורה קיבלו סיקור חיובי ואוהד מכאן ועד להודעה חדשה ב'ידיעות אחרונות'. אותי מעמידים לדין על סיקור חיובי שלא קיבלתי. מה עושים אנשי המשטרה? מעבירים חומרים והדלפות. נותנים חומרים לדוברים שלהם בתקשורת ומקבלים בתמורה סיקור חיובי מוטה. לפי הנוהל הזה, היה צריך להעמיד לדין את כל הפוליטיקאים והפרקליטים".

המראיין מציין כי בירור קצר עם ראש המל"ל מאיר בן שבת, מעלה שביום שלישי נוספו 46 חולים ואתמול נוספו עד השעה ארבע אחר הצהריים עוד 16. ונתניהו השיב, "אמרנו שאם נגיע למאה נדבקים, ניאלץ להחזיר את ההגבלות", לדבריו, "שבועות יכול להיות כמו פסח. אבל עם גבינה".

באשר לאיום האיראני אמר ראש הממשלה נתניהו ל'ישראל היום': "אנחנו שומרים על כך שהאיראנים לא יוכלו להתחמש בנשק גרעיני. אני מעריך את העמדה הזאת. אבל ישראל צריכה להיות מסוגלת להגן על עצמה בעצמה. עם כל ההערכה שלי לידידות של ארה"ב ולצעדים החשובים של טראמפ, אני מחויב לזה שאיראן לא תשיג נשק גרעיני. אם הוא ינקוט את 12 הנקודות שפרסם מזכיר המדינה, זאת תהיה התפתחות שלא צריכה להדאיג את ישראל. אני מסופק אם האיראנים יהיו מוכנים לקבל את זה, בלשון המעטה".

לסיום, התייחס נתניהו לפרישת סיעת 'ימינה' מהממשלה וקרא להם להתאחד חזרה ולחזור לקואליציה, "אני קורא לכל אנשי הימין להצטרף לממשלה, כי צריך לשלב ידיים ולא לפעול אחד נגד השני. הייתי שמח אם ימינה תיכנס לממשלה. שמרנו על הנכסים של הציונות הדתית. משרדי החינוך, ירושלים, החטיבה להתיישבות. הייתי שמח אם החברים מימינה יצטרפו. הדלת פתוחה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום