ברגע האחרון: השיגור ההיסטורי נדחה

אכזבה בקרב חובבי עולם החלל. ברגע האחרון נדחה שיגורה של חללית חיל האווויר האמריקני בפלורידה של מזג האוויר. טראמפ אמר בתדרוך כי הוא שוקל לטוס לאתר כדי לצפות בשיגור ועקץ על הדרך את העיתונאים כי היה משגר כמה מהם לחלל כדי להיפטר מהם

חדשות בעולם 27.5.2020 | 23:51

שיגור טיל. אילוסטרציה צילום: unsplash

בנמל החלל קייפ קנוורל השייך למפקדת החלל של חיל האוויר האמריקני שבפלורידה נערכו הערב (רביעי) לשיגור החללית "crew dragon" של חברת ספייס אקס ובה שני אסטרונאוטים אמריקנים לתחנת החלל הבין-לאומית, אולם עקב מזג האוויר באזור אתר ההמראה, השיגור נדחה.

השיגור היה אמור להתקיים בשעה 23:33 (שעון ישראל), מדובר היה בשיגור הראשון של אסטרונאוטים בחללית פרטית, ובשיגור הראשון של חללית מאדמת ארצות הברית מאז הופסקה תוכנית מעבורות החלל לפני תשע שנים ב-2011.

השיגור היה אמור להיות טיסת המבחן הסופית של SpaceX לקראת אישור טיסה מסחרי לחלל. בסוכנות החלל הבין-לאומית מקווים שהשיגור הזה יפתח את הדרך לעתיד חדש בטיסות לחלל.

נשיא ארה"ב טראמפ אמר בתדרוך בבית הלבן שהוא שוקל לטוס לפלורידה כדי לצפות בהשקה, למרות הקורונה. הוא גם לא פספס הזדמנות לנגח את העיתונאים, כשאמר להם בצחוק: "הייתי רוצה לשים את כולכם על המעבורת ולהיפטר מכם לזמן מה" אולם כאמור השיגור החללית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום