פרץ נגד כץ: יציע ל"קבינט הקורונה" מתווה תעסוקה חלופי להצעת משרד האוצר

"צדיק ורע לו": שר הכלכלה הגיש מתווה חלופי להצעת משרד האוצר שמתקן "שני עיוותים": כל מעסיק, גם אם לא נפגע מהמשבר והוציא עובדים לחל"ת יהיה זכאי למענק, המעסיקים שנפגעו ועדין נלחמו לשמר את פרנסתם של עובדיהם לא מקבלים שום פיצוי

כלכלי 27.5.2020 | 17:10

תומר נויברג, פלאש 90

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ יגיש היום לוועדת שרים לקורונה, מתווה תעסוקה חלופי להצעת משרד האוצר המתווה של השר פרץ בא לתקן שני עיוותים, לטענתו, במתווה שהוצע על ידי האוצר: 1. כל מעסיק, גם אם לא נפגע ממשבר הקורונה והוציא עובדים לחל"ת יהיה זכאי למענק של 7,500 ש"ח. 2. המעסיקים שרמת הכנסתם נפגעה ועדין נלחמו לשמר את פרנסתם של עובדיהם למרות זאת, לא מקבלים שום פיצוי. "צדיק ורע לו"

במתווה החלופי של השר פרץ, תהיה הבחנה בין עסקים שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה לאלה שלא נפגעו. רק עסקים שהיתה להם ירידה של 25% ומעלה יהיו זכאים לפיצוי. כמו כן, יהיה פיצוי שווה לכל מעסיק שנלחם על עובדיו והשאיר אותם בתעסוקה, למרות שהכנסותיו נפגעו. ולבסוף, המענק השבת העובדים יתבצע בארבע פעימות עד לסוף חודש יולי והוא יהיה מותאם לשכר העובד טרם יציאתו לחל"ת ועד גובה של 7,500 ש"ח.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ אמר כי "המתווה המוצע נותן מענה לכל המעסיקים שרמת הכנסתם ירדה לפחות ב25% ובהתאם לשכר טרם הקורונה ועד גובה של 7500 ש"ח. המטרה להעביר את כספי הסיוע בצורה מאוזנת לאלה שבאמת נפגעו, כולל אותם מעסיקים שהמשיכו לדאוג לפרנסתם של עובדיהם למרות שהיתה להם ירידה משמעותית בהכנסות. זוהי כלכלה אנושית ומאוזנת"

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום