בלחץ ארה"ב: ישראל ויתרה על החוזה עם סין

בעקבות לחץ אמריקני על ישראל שלא תחתום עם חברות סיניות על תפעול מפעלים בארץ, ועדת המכרזים במשרד האוצר קבעה כי חברה ישראלית היא זו שזכתה במכרז במתקן ההתפלה בשורק • פומפאו חשף כי הציג בפני נתניהו חומר מודיעיני בנושא

מדיני 26.5.2020 | 16:21

מייק פומפאו עם נתניהו צילום: קובי גדעון, לע"מ

ארה"ב מפעילה לאחרונה לחץ כבד על ישראל שלא תחתום עם חברות סיניות על תפעול מפעלים בארץ. הלחץ הביא לביטולו של הסכם שנעשה עם חברת האצ'יסון הסינית במכרז להקמת בניית מתקן ההתפלה בפלמחים, שורק 2, המתקן הגדול ביותר בישראל.

ועדת המכרזים במשרד האוצר קבעה כי חברה ישראלית היא זו שזכתה במכרז במתקן ההתפלה בשורק, כך דווח בכאן 11.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בביקורו בישראל לפני כשבועיים אמר בריאיון לכאן חדשות. "סין מסכנת את אזרחי ישראל. אנחנו חוששים מפני השקעות סיניות ברחבי העולם".

פומפאו הוסיף כי "אנחנו לא רוצים שלמפלגה הקומוניסטית הסינית תהיה גישה לתשתיות ישראליות, למערכות תקשורת ישראליות - כל דבר שמציב אזרחים ישראלים בסכנה, ולפיכך מסכן את היכולת של ארצות הברית לעבוד עם ישראל במשותף על פרויקטים חשובים". עוד אמר כי "אנחנו חושבים שהסיכונים מאוד אמיתיים, ושיתפנו במידע בנושא כדי שיקבלו את ההחלטות בעצמם".

השר האמריקני חשף כי הציג בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו מידע מודיעיני בנושא סין. "יש לנו חששות בנוגע למעורבות הסינית, ועל כך דיברתי עם נתניהו", הוסיף.

פומפאו אמר עוד כי התשובות שקיבל במהלך פגישותיו עם נתניהו ובכירים ישראלים נוספים סיפקו אותו, אך השיח בנושא נמשך: "אני חושב בכנות שכל העולם מבין מה קורה עם הקורונה. העולם ראה איך המפלגה הסינית לא שיתפה את המידע בנושא בזמן".

גורם אמריקני אמר לכאן חדשות כי "ההתנגדות האמריקנית למעורבות סינית בישראל רק גברה בעקבות ההתנהלות הסינית סביב הקורונה. לא רואים את הנושא 'בעין יפה'. הסינים מנסים להפחיד ולסחוט את העולם".

עוד אומר הגורם: "הישראלים והעולם צריכים להיזהר מהסינים. כל השקעה סינית תגרום לזליגת מידע מאותה מדינה. מדינות צריכים להגן על האינטרסים שלהם ולא לחזק את המפלגה הקומוניסטית הסינית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום