השכן של שר התורה: הצדיק רבי פנחס קלמן זצ"ל

הצדיק רבי פנחס קלמן זצ"ל מרחוב רשב"ם בבני ברק הסתלק לבית עולמו בגיל 86. זכה שמרן ה'חזון איש' ירכוש עבורו את התפילין בבר מצווה | משעולי חייו של הנער שאיבד את הוריו בשואה והגיע לכולל 'חזון איש'

ברוך דיין האמת 25.5.2020 | 07:29

רבי פנחס קלמן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק מגיעה לאחר חצות לילה הבשורה על הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי פנחס קלמן זצ"ל שכנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם עשרות בשנים והוא בן 86 בפטירתו. 

רבי פנחס זצ"ל נולד בבודפסט שבוהנגריה לאביו רבי אברהם הי"ד, הוריו נהרגו בשואה האיומה והוא הגיע לישראל עם דודתו לאחר השואה. בארץ הקודש התגורר בבית היתומים פוניבז', שם התקרב למרן בעל ה'חזון איש' זצ"ל שאף קנה לו את התפילין לבר מצווה.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרה"ח הישיש רבי בערל צישנסקי זצ"ל משרידי העיירה גור בפולין שנפטר בחודש אב תשע"ה. לאחר נישואיו התגורר בבני ברק ועד יומו האחרון התגורר ברחוב רשב"ם 23 כשכנו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. רבי פנחס התגורר בדירת אשת ה'חזון איש' והיה שכנו גם של מרן הסטייפלר. 

הרב קלמן למד כל חייו עד לתקופה האחרונה בכולל חזון איש לשם הוא הגיע מידי בוקר ולמד עם חברותא כנער צעיר, קשר מיוחד היה לו עם שכנו הקרוב שר התורה הגר"ח קנייבסקי והיה גם קשור לגר"ח גריינמן זצ"ל.

במחיצת שר התורה הגר"ח קנייבסקי יחד עם הרבי מפינסק קרלין

כל חייו התפלל בבבית הכנסת 'לדרמן' הסמוך לביתו והיה משתתף שם בשיעור דף היומי מידי ערב. רבי פנחס נודע במידת הענווה והיה נחבא אל הכלים בהיותו הולך בצידי דרכים. 

בתקופה האחרונה חלה ואושפז בבית החולים מענייני הישועה ביום הפורים שם הוא הורדם והונשם במצב קשה עד שהלילה נפטר לבית עולמו. 

הרב קלמן הותיר אחריו דור ישרים מבורך, את רעייתו שתחי' בנים וצאצאים רבים. שניים מאחיו מתגוררים בארה"ב הרב אליהו קלמן במונסי והרב יוסי שלזינגר מבורו פארק. 

על מסע הלוויה נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

האדמו"ר מויז'ניץ בניחום אבלים אצל רבי פנחס קלמן זצ"ל

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום