ביידן: "הפלסטינים חייבים לקבל את ישראל אחת ולתמיד"

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ו ביידן, הביע את התנגדותו לתכניותיה של ישראל לסיפוח חד צדדי של חלקים בגדה המערבית. "יחנוק כל תקווה לשלום". מנגד הוא העביר ביקורת קשה על הרשות הפלסטינית. "הפלסטינים צריכים לקבל אחת ולתמיד את המציאות ואת זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית דמוקרטית בטוחה במזרח התיכון"

מדיני 22.5.2020 | 12:17

ג'ו ביידן צילום: מתוך פייסבוק

המועמד לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית, ג'ו ביידן, הביע את התנגדותו לתכניותיה של ישראל להכיל את החוק הישראלי על חלקים בגדה המערבית, ואמר כי זה "יחנוק כל תקווה לשלום."

ביידן, באזהרה מפני צעדים חד צדדיים, אמר לקבוצה של תורמים יהודים דמוקרטים, כי "אני חושב שעלי גם להבהיר שאני לא תומך בסיפוח."

מהלך כזה "יערער" את היתרון של שתי המדינות, המשיך ביידן.

ארה"ב לא יכולה "להגן על ישראלים באופן מלא" ללא שלום, וישראל מצידה חייבת להפסיק את בניית ההתנחלויות ותוכניות לסיפוח".

ביידן הוקיע את הפלסטינים על כך שהם ממשיכים להסית לאלימות ושנאה כלפי ישראלים וכן על התקפות הרקטות והטילים מעזה. "מה שהם מלמדים בבתי הספר שלהם הוא עדיין בספרי בית הספר. לא משנה איזו מחלוקת לגיטימית תהיה עם ישראל, זו אף פעם לא הצדקה לטרור וכל מנהיג צריך לגנות את אלה שמבצעים את האכזריות הללו כטרוריסטים" אמר ביידן.

"הפלסטינים צריכים לקבל אחת ולתמיד את המציאות ואת זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית דמוקרטית בטוחה במזרח התיכון. וישראל צריכה להפסיק את איומי הסיפוח, להפסיק את פעילות ההתנחלויות מכיוון שהיא תחנוק כל תקווה לשלום" הוסיף.

ביידן אמר שאם ייבחר לנשיא, הוא יתמוך בחוק לקיצוץ סיוע לרשות הפלסטינית אם תכנית "תשלום לטרור" תמשיך לשלם משכורות לטרוריסטים ובני משפחותיהם.

הוא האשים שלושה גופים בקיפאון במגעי השלום: ישראל, הפלסטינים וממשל טראמפ.

כזכור יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, אמר כי הרשות הפלסטינית "פטורה" מכל ההסכמים עם ישראל וארה"ב, כולל הסדרי ביטחון, בגלל ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לספח את ההתנחלויות היהודיות בגדה המערבית.

"הפלסטינים פטורים נכון להיום מכל ההסכמים וההבנות עם הממשלות האמריקאיות והישראליות וכל ההסכמים המבוססים על הבנות אלה, כולל הביטחוניים", אמר עבאס.

רמאללה וירושלים משתפות פעולה במגוון עניינים אזרחיים וביטחוניים. אם אבו מאזן היה מבצע את האיום שלו ומבטל את הרשות, עשרות אלפי עובדים ציבוריים היו מובטלים.

על פי הסכם הקואליציה בין נתניהו לבני גנץ, ניתן יהיה להביא את הסיפוח להצבעה בכנסת כבר ב -1 ביולי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום