אחרי 20 שנה: הרופא החרדי עוזב את החרדים

ד"ר ולדימיר זלנקו, שטיפל במשך כשני עשורים בתושבי קרית יואל מונרו, עוזב את העיר לאחר הביקורת שהופנתה כלפיו, הן מצד הקהילה החרדית המקומית והן בשל תרופה שהמציא לקורונה והוכחה לדבריו במאה אחוז, שזכתה לביקורת שלילית ואף הובילה לחקירתו

חדשות בעולם 22.5.2020 | 11:13

ד"ר ולדימיר זלנקו/חרדים. אילוסטרציה צילום: מתוך יוטיוב/דוד כהן, פלאש 90

רופא חרדי מקרית יואל, שעלה לכותרות לאחר שפרסם כי קוקטייל תרופות מיוחד אך שנוי במחלוקת, מועיל נגד נגיף הקורונה, הודיע ​​כי הוא עוזב את הקהילה החסידית בה טיפל בעיקר בלקוחות יהודים חסידים במשך כשני עשורים.

ד"ר ולדימיר זלנקו - שקידם את השימוש בתרופה נגד מלריה, הידרוקסיכלורוקווין בשילוב עם אזיתרומיצין, עוזב את קרית יואל והודיע כי החליט להתרחק מהקהילה החרדית.

"בלב שבור אני צריך לומר את זה, אבל החלטתי לעזוב את מונרו אחרי כמעט שני עשורים בעבודתי כרופא, וזאת כאחד שטיפל בקהילה לאחרונה עם המגפה הנוראה הזו", אמר זלנקו בהודעה לתקשורת.

ד"ר זלנקו אמר שהוא קיבל את ההחלטה לאחר שדיבר עם משפחתו ועם הרבנים, "חשבתי מה אני רוצה לעתיד, החלטתי שהגיע הזמן שאמשיך הלאה".

ההודעה מגיעה לאחר שמנהיגי הקהילה האשימו את הרופא בהפצת מידע שגוי בנוגע לשיעור הידבקות בנגיף בקרית יואל, מה שגרם לאפליה נגד התושבים.

בנוסף, זלנקו נחקר גם על ידי תובע פדראלי בבולטימור בגלל טענתו הלא מדויקת כי בדיקה על התרופות שהוא הזמין זכתה לאישור ה-FDA (ארגון המזון והתרופות). בראיון ל'ניו יורק טיימס' בתחילת החודש טען זלנקו כי הנוסח בו נכתבה ההודעה לגבי התרופה, גרמה לדיס אינפורמציה.

"אני קלינאי, לא חוקר" הבהיר והוסיף, "אני לא מבין לגמרי את שפת המחקר הקלינית", בחודש מרץ טען זלנקו בסרטון ביוטיוב כי לאחרונה טיפל בהצלחה  -350 חולים שהראו סימנים מוקדמים של נגיף הקורונה באמצעות קוקטייל התרופות במשרדו.

הוא טען שהטיפול שעולה 20 דולר הפיק "100 אחוז" הצלחה בקרב חולים במונסי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום