ברקת שובר שתיקה: "אני לא כועס או מאוכזב"

נתניהו כבר סימן אותו כשר האוצר, אך ניר ברקת מצא עצמו לבסוף ללא תפקיד. בראיון ראשון מאז הרכבת הממשלה הוא מגלה: "אמרתי לרה"מ שאין לי רגשות קשים" | וגם, מבהיר כי יתמודד על ראשות הממשלה אחרי שנתניהו יעזוב את הזירה

פוליטי 21.5.2020 | 23:53

ניר ברקת עם בנימין נתניהו ארכיון | תומר נויברג, פלאש 90

בתחילת השבוע הושבעה ממשלה חדשה, אבל דווקא מי שראש הממשלה בנימין נתניהו סימן כשר האוצר הבא, ניר ברקת, נשאר מחוץ לשולחנה.

בהתייחסות ראשונה לנושא בראיון לעיתונאי יהודה שלזינגר שיתפרסם מחר במוסף 'ישראל השבוע' של 'ישראל היום', מתייחס ברקת להחלטה של נתניהו שלא לתת לו את תיק האוצר ובחירתו להישאר מחוץ לממשלה.

לדבריו: "כשזה לא ניתן, החלטתי שהמקום שאני יכול להשפיע בו הכי הרבה זה להיות חבר כנסת מן המניין, שם אני לא מתעסק בתיק נקודתי כזה או אחר אלא בכמה נושאים שחשובים לי".

ברקת מספר שביקש להתמנות לאחד משלושה תיקים: חינוך, תחבורה או אנרגיה, ודחה הצעה לקבל את תיק המודיעין או תיק ה"השכלה גבוהה" שהופרד מתיק החינוך ובסופו של דבר הועבר לזאב אלקין.

הוא מוסיף: "לא היה לי נוח להיכנס לתיקים כאלה. אני אתמוך בראש הממשלה עד שיפרוש, ויום אחרי שהוא יחליט לפרוש אני מתכוון להתמודד לראשות הליכוד ולראשות הממשלה - ולנצח".

לדברי ברקת: "יש שרים אחרים שתיקים כאלה מתאימים להם. לאור המטרות והיעדים ששמתי לעצמי, זה פחות מתאים לי. אבל אין לי שום רגשות של כעס או אכזבה. באמת. אמרתי לראש הממשלה 'נו הארד פילינגס', אפעל בכנסת ואעשה דברים טובים למען עם ישראל".

ברקת התייחס גם לביקורת הציבורית על גודלה של הממשלה, ואמר כי: "אני לא מרגיש בנוח עם זה. אפשר היה להסתדר עם פחות. אני ויתרתי על תיק זוטר".

ברקת דוחה את הפרשנויות שלפיהן רה"מ לא מקדם אנשים שעלולים לאיים על מעמדו, כפי ששלח את גלעד ארדן לחו"ל ודחה את גדעון סער שהתמודד מולו: "אני לא מאיים על ראש הממשלה, אני תומך בו, לא התמודדתי מולו ובאותה נשימה הודעתי שיום אחרי שהוא יפרוש אני מתכוון להתמודד ולנצח. אין סתירה בין השניים".

על הליכתה של 'ימינה' לאופוזיציה אמר ח"כ ברקת לישראל היום', "הייתי רוצה לראות אותם בפנים, הם היו צריכים להיות חלק מהקואליציה. למרות האילוצים, ראש הממשלה נתן להם הצעה מכובדת. צר לי שהם לא בפנים".

ברקת, שהיה כאמור מיועד לתפקיד שר האוצר, תוקף את אנשי המשרד בחריפות: "הצעתי לאנשי משרד האוצר שלל פתרונות לבעיות שנוצרו בעקבות הקורונה, לצערי הרב הפקידות באוצר לא שם, זו בעיה קשה מאוד".

לדבריו: "הנחתי הצעת חוק שמסבירה איך לסייע ולטפל בעסקים, אני מאוד מוטרד מזה, יותר ממיליון אנשים בחל"ת, לאור ההתנהלות הלא נכונה של האוצר אני מוטרד".

ברקת ממשיך ואומר כי: "אני צופה שלצערי הרבה עסקים יפשטו רגל ולחלק גדול ממיליון האנשים שבחופשה ללא תשלום לא יהיה לאן לחזור. את האוצר צריך לפרק ולבנות מחדש, הפקידות שם בוורטיגו, הם לא מבינים מה צריך לעשות, האירוע הזה גדול עליהם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום