השופט בודק אם הוסתרו חומרים בפרשת מנדלבליט

אחרי שמבקר המדינה סירב לבדוק את הטענות של שר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה כלפי אביחי מנדלבליט, השופט דוד רוזן, כנציב ביקורת המדינה יבדוק האם הוסתרו חומרים מפלילים מהצוות שקיבל את ההחלטה לסגור את התיק נגד מנדלבליט

פוליטי 21.5.2020 | 21:53

אביחי מנדלבליט/גבי אשכנזי צילום: אוליבר פיטוסי/מרים אלסטר, פלאש 90

פרשת אשכנזי-מנדלבליט מסרבת לרדת מסדר היום. עפ"י דיווח הערב (חמישי) ב'ערוץ 13', לאחר שהוגשה תלונה לנציבות ביקורת המדינה, החליט מי שעומד בראשה השופט דוד רוזן, לבדוק האם אכן הוסתרו חומרים מהצוות שקיבל את ההחלטה לסגור את התיק בעניינו של אביחי מנדלבליט.

לאחר שהעיתונאית איילה חסון חשפה ב'ערוץ 13' ציטוטים מתוך שיחה שהתקיימה בין היועמ"ש מנדלבליט לשר החוץ גבי אשכנזי, בזמן שכיהנו בתפקידים בכירים בצה"ל, פנה השר אוחנה למבקר המדינה בדרישה לבדוק האם אירעו כשלים בהחלטה לסגור את תיקו של מנדלבליט.

כזכור, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן סירב לבדוק את טענותיו של השר אוחנה, בזמן שכיהן כשר המשפטים, לגבי התנהלות הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה בפרשת הרפז. "אין מקום לסטות מתוכנית העבודה שנקבעה בעניין הפרקליטות", כך כתב אנגלמן במכתבו לאוחנה.

באותו מכתב הסביר אנגלמן לשר לאוחנה כי לאחר שבחן את הדברים לעומקם, והתייעץ עם גורמי המקצוע הרלוונטיים, החליט כאמור שלא לפתוח בבדיקה בנושא.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום