הקרע מחריף: טראמפ ישבור מסורת בת עשרות שנים

היחסים בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לקודמו בתפקיד ברק אובמה מעולם לא היו טובים, אך נראה שכעת הקרע מחריף עוד יותר • לקראת טקס מסורתי שייערך בבית הלבן, הודיע טראמפ כי לא יחשוף את תמונתו של אובמה • אובמה עצמו הודיע כי אינו מעוניין להשתתף

חדשות בעולם 20.5.2020 | 18:21

יונתן זינדל, פלאש 90

הנשיא דונלד טראמפ עומד לשבור מסורת של 40 שנה ולא יחשוף את את דיוקנו של קודמו בתפקיד ברק אובמה בטקס המסורתי הנערך בבית הלבן, כך מדווחת רשת NBC האמריקנית. על פי דיווח ב"אינסיידר, אובמה עצמו כלל לא מעוניין להשתתף באירוע שכזה.

הטקס המסורתי הנערך כבר עשרות שנים ברציפות מתקיים באגף המזרחי בבית הלבן ובו חושפים הנשיאים את דיוקנאותיהם של קודמיהם. אובמה, למשל, עשה זאת עבור קודמו בתפקיד הנשיא לשעבר ג'ורג וו' בוש בשנת 2012, בטקס אובמה אמר לו "ג'ורג', יצאת מגדרך לוודא שהמעבר לממשל החדש יהיה חלק ככל האפשר".

אולם הדברים שונים בין טראמפ לאובמה, הנשיא טראמפ מרבה לתקוף את אובמה ובין השניים שוררת מערכת יחסים עכורה ביותר, רק בימים האחרונים טען טראמפ שאובמה ביצע פשעים והמשיך להאשים אותו בכשלים רבים בניהול המדינה.

עוד לפני כניסתו של טראמפ לבית הלבן הוא הרבה לבקר את אובמה, אולם למרות זאת אובמה השאיר לטראמפ מכתב ממלכתי במגירת שולחנו במשרד הסגלגל - מכתב שטראמפ הגדיר "יפה", והיה נראה כי מערכת היחסים ביניהם תשופר, אך הדבר לא החזיק לאורך זמן וטראמפ ממשיך מאז להאשים את אובמה בבעיות שונות שעמן התמודד כנשיא - כולל מצבה של מערכת הבריאות ותפקודה בעת משבר הקורונה

במהלך סוף השבוע אובמה תקף בחריפות את טראמפ אולם בלי להזכיר את שמו מפורשות. "המגפה הזו הסירה לחלוטין את המסכות וחשפה שרבים מאלו שנושאים באחריות לא יודעים מה הם עושים. רבים מהם אפילו לא מתיימרים להיות אחראים".

הטקס המסורתי שנערך בבית הלבן בהשתתפות בני משפחה, אנשי צוות וחברים של הנשיאים לשעבר. התרחש בפעם הראשונה בשנת 1978, כאשר הנשיא ג'ימי קרטר הזמין את קודמו, הנשיא ג'רלד פורד, לטקס ממלכתי בבית הלבן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום