הושגו הסכמות: המאהל יפונה ושביתת הרעב תופסק

אחרי מאבק בדרישה לקבל ציפוי על הפסדיהם בגין משבר הקורונה,  נפגש הבוקר שר האוצר ישראל כ"ץ עם נציגי התאחדות אולמות האירועים. סוכם בין הצדדים כי שביתת הרעב תופסק ומאהל המחאה יפונה היום

כלכלי 20.5.2020 | 17:50

ישראל כץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר מאבק מתיש שכלל מאהל מחאה ושביתת רעב, נפגש הבוקר (רביעי) שר האוצר ישראל כ"ץ עם נציגי התאחדות אולמות האירועים. בהמשך לבקשת השר סוכם בין הצדדים כי שביתת הרעב תופסק ומאהל המחאה יפונה היום. בישיבה נכחו גם מנהל רשות המסים והממונה על התקציבים ובעלי האולמות יו"ר ליאור כהן יו"ר נועם לוי פוטשניק אורי וניר שפר חבר ההנהלה.

במהלך הפגישה העלו הנציגים את עיקרי הבעיות העומדות לפתחם של העוסקים בענף בין היתר דנו הצדדים בנושא עבודה מעודפת אצל בעלי האולמות .

שר האוצר וגורמי המקצוע פירטו את כלי הסיוע העומדים בפני בעלי אולמות האירועים, ובפרט את המענק לסיוע בהשתתפות בהוצאות קבועות לקבלת מענק זה, שיכול להגיע להיקף של עד 400 אלף שקלים.

עד לרגע זה הגישו בקשה למעלה מ-250 בעלי אולמות. שר האוצר קרא לנציגי הענף לעודד בעלי אולמות אירועים נוספים שטרם הגישו, והבטיח כי כל בקשה תטופל במהירות.

בנוסף לפטור של 3 חודשים מתשלום ארנונה, שר האוצר הנחה את גורמי המקצוע לבחון יחד עם משרד הפנים כיצד ניתן לסייע בדבר טענת נציגי הענף כי קיים עיוות בכך שתעריף הארנונה שלהם גבוה ביחס למלונות באופן משמעותי.

כמו כן, הובהר בישיבה שענף אולמות האירועים ייכלל בקרן מסורבי אשראי שתוקם בהיקף של 4 מיליארד ש"ח. אשראי זה צפוי לספק לבעלי האולמות את המימון הנדרש כדי לחזור לפעילות. צעדים אלה מצטרפים לפעולות משרד האוצר לקדם את מתווה החזרה לפעילות של הענף ב-14.6 כפי שנקבע יחד עם משרד הבריאות אמש.

השר כ"ץ מינה נציג מהמשרד שיפעל מול גורמי הענף על מנת לוודא את קידום הנושאים כפי שסוכמו ויסייע בפתרון בעיות ככל שיעלו.

נועם לוי יו"ר התאחדות האולמות אמר: "אנו מודים לשר ישראל כ״ץ שנרתם באופן מיידי לסייע לענף האולמות וגני האירועים סומכים עליו שיוציא אותנו מהמשבר העמוק ויוביל לשיונים היסטוריים בענף האירועים. אנו מודיעים בזאת על סיום השביתה וחזרה לפעילות מלאה בהקדם".

שר האוצר ישראל כ"ץ אמר כי "אני מאמין בכם ורואה בכם ענף חשוב לכלכלה הישראלית. אני פועל רבות ואמשיך לפעול למענכם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום