הישראלים שחלמו על עסקת חייהם והסתבכו קשות

צמד יזמים ישראלים שחלמו על עסקת חייהם בחסות הקורונה נותרו עם חובות של עשרות מיליוני דולרים לסינים בלב הסערה והמתיחות המתחוללת בין ארה"ב לסין, זאת לאחר שתיווכו עסקה להבאת 40 אלף מכונות הנשמה מסין למדינת ניו יורק, אלא שכספם הוקפא והאמריקנים דורשים לבטל את העסקה ואת הכסף בחזרה | הסיפור המלא

חדשות בעולם 20.5.2020 | 19:36

צללית. אילוסטרציה צילום: unsplash

שני ישראלים, בשם גיא פלג וירון אורן-פינס, חלמו שהם כבר בדרך לעסקת חייהם, עסקה של מליוני דולרים שתעשיר אותם לכל החיים, אך משהו הסתבך בעלילה, השניים תיווכו בין מדינת ניו יורק לסין עסקה של מכונות הנשמה שיוצרו בסין וקיבלו ממדינת ניו יורק תמורתן עשרות מיליוני דולרים, את המכונות הנשמה הם לא הצליחו לספק בפועל, וכך קרסה לה העסקה. ב'ערוץ 13' מדווחים על השתלשלות הפרשה.

כזכור, השניים רקמו עסקה עם מדינת ניו יורק לפיה מדינת ניו יורק שילמה להם 69 מליון דולר ובתמורה הם התחייבו לספק לה אספקה של 1,450 מכונות הנשמה. כל מכונות ההנשמה לכאורה היו מוכנות להטסה לארה"ב מסין, וכך היתה אמורה להתבצע העסקה שתהפוך את פלג-פינס למולטי-מיליונרים. אולם משהו פתאום השתבש.

אחרי שירון העביר תשלום ראשון למפעל בסין בסך 10 מיליון דולרים, הוא המתין בבנק שעות עד שהפקיד הודיע לו כי חשבונו הוקפא ואין אפשרות להעביר את הכסף, "אדוני, אין אפשרות להעביר את הכסף - החשבון שלך הוקפא, כי הוא נמצא תחת חקירה". מה שהתברר כי כנראה בגלל המתיחות בין המדינות העברה של סכום כל כך גדול לסין הדליקה אוטומטית נורה אדומה בבנק האמריקני שהקפיא מיד את הכסף.

בעקבות זאת צמד הישראלים פנו במכתב בהול למדינת ניו יורק בו סיפרו לו על הקפאת ודרשו מהממשל סיוע בפתרון העניין. במדינה לא הגיבו, "הפסיביות שלהם ואי-מתן תשובות לבנק זה מה שהחזיק את הכסף נעול", אמר גיא. "אם היו אומרים לבנק 'אנחנו מכירים את החבר'ה האלה, עשינו איתם הסכם, הבית הלבן הפנה אותם אלינו' - הכול היה נפתר".

במקביל בארה"ב החליטו לרדת מהעסקה כך לטענת השניים, גיא הסביר כי האמריקנים ביקשו 40 אלף מכונות, וטען כי זו "כמות בדיונית". הוא הוסיף כי "הם לא היו צריכים את הכמויות האלה, הבינו שהם הגזימו בהזמנה המקורית וחיפשו דרך למזער את הנזק".

כעת כשמגיפת הקורונה נמצאית תחת שליטה מסוימת במדינה נראה שלמדינת ניו יורק כבר לא דחוף לקבל את המשלוח משני היזמים. בשלב הזה כבר ברור שצמד הישראלים נותר לבד בקו שבין סין לארצות הברית.

גיא משיב לטענת מדינת יורק שדורשים שיביא להם מכונות הנשמה בסכום של עשרה מיליון דולרים שאותם קיבל מהמדינה ואומר כי "הגשנו להם אישור מאל על שאנחנו מוכנים לצאת אליהם ושיש מכונות שנמצאות בשדה התעופה מוכנות להמראה מסין לתל אביב ומשם לארצות הברית. אבל יום למחרת התקשרו לירון ואמרו לו 'אנחנו מבטלים את ההזמנה'".

במדינת יורק החליטו כי הם מבטלים את העסקה עם השניים ודורשים לקבל את הכסף בחזרה, צמד היזמים שחלמו על עסקת חייהם בחסות הקורונה נותרו עכשיו עם חובות של עשרות מיליוני דולרים לסינים בלב הסערה התקשורתית.

למרות ההסבר המפורט חשוב לציין כי התנהלותם של השניים מעוררת תהיות רבות כמו איך הם הזמינו מכונות הנשמה ממפעל בסין בעשרות מיליונים בלי לקבל ביטחונות כלשהם מהממשל בניו יורק או אפילו חוזה מסודר? מאיפה האומץ, אולי החוצפה, של שני יזמים אנונימיים לגמרי לשים את עצמם כמעין מתווכים בין שתי מעצמות כל כך מסוכסכות כמו ארצות הברית וסין?

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום