"העלות של חיטוי האוטובוסים - גזר דין מוות"

ארגון חברות ההסעה - בשל חוסר תקצוב לא נוכל להמשיך ולחטא את האוטובוסים בין קו לקו. מדובר בעלות גבוהה - גזר דין מוות לענף

כלכלי 21.5.2020 | 08:59

חיטוי תחנת אוטובוס צילום: פלאש 90

ארגון חברות ההסעה בישראל שיגר הבוקר (ה') מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין בו הסביר כי בשל חוסר תקצוב לא יוכלו חברות ההיסעים להמשיך ולחטא את האוטובוסים בין קו לקו. מדובר באוטובוסים המסיעים את תלמידי ישראל, מערכת הביטחון, תעשיות ועוד.

על פי הנחיית משרד הבריאות יש לחטא את האוטובוס בין מסלול למסלול, אולם בשל מחסור בתקציבים חלה עלות הניקיון המורכבת משעות העבודה של הנהג והצטיידות בתכשירי ניקוי על חברות ההיסעים עצמן.

בשל מצבן הקשה של החברות אשר ספגו פגיעה כלכלית אדירה בתקופה הקורונה וממשיכות להיפגע גם בימים אלו, הודיע ארגון חברות ההסעה בישראל המסיע מדי יום 1.2 מליון אזרחים לשר הבריאות כי אין ביכולתו להמשיך ולשאת בנטל הכלכלי הכבד, זאת כשבמקביל טרם זכו חברות ההיסעים לכל מענה מצד הממשלה במטרה לפתור את מצוקתן הקשה.

במכתב שנשלח לשר הבריאות, נכתב: "אדוני השר, אין ספק שדרישות הניקיון והחיטוי חשובות ויש ליישמן, אולם על פי תחשיב שערך ארגון חברות ההסעה בישראל, עולה כי מדובר בתוספת יומית של כ - 60 שקלים עבור כ אוטובוס, זאת מלבד חיטוי ראשוני נרחב שעובר כל אוטובוס בעלות של 700 שקלים כשתוספת עלות חודשית לכל אוטובוס עומדת על כ - 1269 שקלים. אלו סכומים אדירים שאף חברת היסעים לא יכולה לקחת על גבה מבלי שתגזור על עצמה גזר דין מוות".

יו"ר הארגון ניסים סרוסי : "למרות המכה הקשה שספגו חברות ההיסעים, לא רק שאין אף גורם שבא לחלץ אותנו, אלא שרק ממשיכים להטיל עלינו דרישות נוספות. לבעלי החברות אין איך לשלם עבור שעות הניקיון של הנהגים וההצטיידות בחומרי ניקיון אשר עלותם מגיעה לאלפי שקלים לחודש לכל אוטובוס. אני קורא לשרה מירי רגב- קריסה שלנו היא קריסה של המשק כולו, אל תהיי חתומה על הקריסה של הענף".

חברות ההיסעים מסיעות מדי יום 1.2 מליון אזרחים בישראל ובהם תלמידים, כוחות ביטחון, אנשים עם מוגבלויות, חינוך מיוחד ועוד. מדובר ב 22,000 כלי רכב וכ- 30,000 אלף עובדים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום