הסגן החדש יוזם: מח"ש תפורק ותהפוך לגוף אזרחי

ח"כ יברקן, שנכנס בראשית השבוע לתפקיד סגה"ש לביטחון פנים, הניח על שולחן הכנסת הצעת החוק המהפכנית | עפ"י הצעתו, מח"ש תפעל תחת משרד המשפטים, ובראשה יעמוד שופט בדימוס 

חדשות בארץ 20.5.2020 | 23:52

הכניסה למח"ש. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ גדי יברקן מ'הליכוד', שנכנס לתפקיד סגן השר לביטחון פנים, הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק מהפכנית, לפיה המחלקה לחקירות שוטרים תפעל תחת משרד המשפטים, ובראשה יעמוד שופט בדימוס.

עם כניסתו לתפקיד, סגן השר לביטחון פנים הנכנס גדי יברקן הטיל פצצה. הממשלה אישרה את הצעתו של השר לביטחון פנים החדש אמיר אוחנה להקים ועדת בדיקה להתנהלות המחלקה לחקירת שוטרים - ובג"ץ הקפיא את עבודתה, אך כשבוע לפני שנכנס לתפקידו, הניח יברקן על שולחן הכנסת הצעת חוק לפירוק המחלקה לחקירת שוטרים ולהפיכתה לגוף אזרחי שיפעל תחת משרד המשפטים. כך מפרסם לראשונה, כתב המשטרה איציק סבן ב'ישראל היום'.

סגן השר גדי יברקן מסביר, "השר אוחנה ואני נכנסנו לתפקיד כדי להחזיר את אמון הציבור במשטרה ובגוף שחוקר את השוטרים. אני רוצה שכל אזרח ירגיש חופשי ובטוח ושלשוטרים יהיה גיבוי. מצד שני, יש טפל ביד קשה בשוטרים שלא ימלאו את הוראות החוק".

בהצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (הרכב המחלקה לחקירת שוטרים), דורש יברקן להעמיד בחקיקה בראש המחלקה לחקירת שוטרים שופט בדימוס, שימונה על ידי שר המשפטים בהתייעצות עם נשיא בית משפט העליון ולא יועסק במחלקה, לרבות על דרך השאלה של שוטר או שוטר בדימוס.

הצעת החוק מבקשת לקבוע גם שבמחלקה לחקירת שוטרים יועסק שופט שלום בדימוס שייפקח על התנהלות המחלקה, וכי שר המשפטים יהא זה שיקבע את הרכב המחלקה, סמכויותיה וסדרי עבודתה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום