הפרופ' מזהיר: מדינת ישראל לא ערוכה לגל השני

יו"ר ועדת המומחים שמייעצת למל"ל בנושא הקורונה מזהיר כי ישראל אינה עורכה להתפרצות מחודשת של הנגיף. "אין כלים קריטיים שאמורים לאפשר לנו לנהל את המגפה באופן בטוח"

בריאות 20.5.2020 | 14:22

חוף בתל אביב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרופסור אלי וקסמן הוא יו"ר ועדת המומחים שמייעצת למל"ל על המדיניות בהתמודדות עם משבר קורונה, והיום בבוקר הוא התראיין לכאן רשת ב' והתייחס בהרחבה לאפשרות שהמגיפה תתפרץ פעם נוספת. וקסמן הזהיר ואמר כי "ישראל לא ערוכה להתפרצות נוספת של הנגיף". לטענתו הסיבות לכך, הן משום שאין מנגנון יעיל של חקירות אפידמיולוגיות ואיתור מגעים.

פרופסור וקסמן הביע חשש מהחזרה לשגרה של המשק ואמר כי למרות שמתווה החזרה לשגרה שיישמה הממשלה היתה תחת המלצות הוועדה, הוא עדיין מוטרד משום שלדבריו "אין כלים קריטיים שאמורים לאפשר לנו לנהל את המגפה באופן בטוח, ולמנוע התפרצויות חדשות".

פרופסור וקסמן אף התייחס לדיווח שפורסם ברשת ב לפיו הוא אמר בשיחות סגורות כי היציאה מהמשבר היתה מהירה מדי ואמר כי אכן הוועדה המליצה לאתר את כל המגעים של נשא קורונה תוך 48 שעות, בעוד שבעת המשבר האיתור נמשך בין שבעה ל-10 ימים.

יו"ר הוועדה גילה בראיון כי היו שרים שונים וגורמי מקצוע במשרד הבריאות שטענו ודרשו שמה שצריך בהתמודדות עם המגיפה הוא מדיניות של חיסון עדר, כפי שנוסה ללא הצלחה בבריטניה, אך הודות לפעילות הוועדה בנושא, הרעיון נגנז.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום