לאחר שמורה ויועצת נדבקו: שני תלמידים אובחנו כחולים

הילדים לומדים בבית הספר נבון, שנסגר לשבועיים ביום שישי, ושוהים מאז בבידוד. ראש העיר רחובות רחמים מלול: "סכנת התפרצות מרחפת מעל התלמידים בישראל"

בריאות 20.5.2020 | 12:40

אילוסטרציה צילום: משרד החינוך

בבית הספר נבון ברחובות אובחנו היום שני תלמידים כחולים בקורונה, הם נדבקו לאחר שבאו במגע עם אשת צוות חינוכי שנדבקה בנגיף, כלל התלמידים שבאו איתם במגע נשלחו לבידוד.

בהנהלת בית הספר פנו בהתאם להנחיות משרד הבריאות לכלל הורי התלמידים שבאו איתם במגע כי תלמידי שתי הכיתות שעמן באה במגע וכל אנשי הצוות בבית הספר מחויבים בבידוד מיום שישי, בו היא אובחנה כחולה, ועד 27 במאי. כמו כן הודיעה הנהלת בית הספר כי הבית ספר נסגר לעת עתה בשל כניסת כלל הצוות לבידוד.

בעירייה החליטו ליזום בדיקות קורונה לאנשי צוות של הבית ספר והתלמידים זאת בעקבות הידבקות אשת החינוך, בזכות זה אובחנו שני התלמידים, מהעירייה נמסר "העירייה עומדת בקשר צמוד מול משרד החינוך וכן מול גורמי משרד הבריאות, ולבקשתה יבוצעו בדיקות בהקדם האפשרי לבני המשפחה של שני התלמידים", הנדבקים היו בין 16 החולים החדשים שאובחנו היום בארץ.

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, קרא לממשלה לנקוט אמצעי זהירות נוספים "אנו נעשה כל שלאל ידינו על מנת למנוע תחלואה נוספת. פעלנו והתעקשנו על ביצוע בדיקות לתלמידים, ומתברר שצדקנו בדבר הצורך בקיומן. סכנת התפרצות מרחפת מעל התלמידים בישראל אם הממשלה לא תנקוט באמצעי זהירות נוספים", אמר.

מלול קרא עוד למשרד הבריאות שיערוך בדיקות מדגמיות במערכת החינוך על מנת לאתר נשאים "זהו רק בית ספר אחד מיני רבים בישראל, אך ברור שמסיכות ואלכוג'ל לא מנעו את התחלואה במקרה זה. אנו דורשים כי משרד החינוך ומשרד הבריאות ייקחו אחריות על הפעלה אחראית ובטוחה של מערכת החינוך בישראל, על ידי קביעת נוהל של ביצוע בדיקות סקר מדגמיות מפעם לפעם לאנשי צוות ולתלמידים כאחד, על מנת למנוע התפרצות".

זוהר בלום, ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אמר: "מאז גילוי המורה הראשונה שחלתה אנו מלווים באופן צמוד את הנהלת בית הספר והצוות ואת ההורים לתלמידים. אנו עומדים איתם בקשר רציף ומסייעים להם מול משרד הבריאות ומשרד החינוך. המקרה הזה מוכיח כי יש צורך בביצוע בדיקות לכל מי שבא במגע עם חולה מאומת, על מנת למנוע התפרצות.אנו מאחלים רפואה שלימה לתלמידים ולמורות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום