אבו מאזן: לא מחויבים עוד להסכמים בטחוניים עם ישראל

לאור כוונת הסיפוח של ישראל, הודיע יו"ר הרשות אבו מאזן בתום ישיבת ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, כי "לא מחויבים עוד להסכמים עם ישראל וארה"ב כולל ההסכמים הביטחוניים"

חרבות ברזל 19.5.2020 | 23:47

פלאש 90

בתום ישיבת ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, הצהיר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי לאור כוונת הסיפוח של ישראל, "אנחנו משוחררים החל מהיום מכל ההסכמים וההבנות עם ישראל וארה"ב לרבות ההסכמים הביטחוניים".

"לאור כוונת הסיפוח של ישראל", הודיע יו"ר הרשות, "אנו מודיעים: החלטנו להתנער ולא להיות מחויבים לכל ההסכמים החתומים עם ישראל וארהב כולל ההסכמים הביטחוניים. על ישראל החל מרגע זה לקחת אחריות ככוח כובש על השטחים הפלסטינים בהתאם לחוק הבינלאומי".

אבו מאזן התייחס גם להקמת ממשלת האחדות בראשות נתניהו וגנץ ולסעיף הנוגע לסיפוח. "המשמעות של סעיף הסיפוח בהסכם הקואליציוני ונאום נתניהו בטקס השבעת הממשלה הינה ביטול הסכם אוסלו וביטול כל שאר ההסכמים ביננו לבין ישראל".

בסביבתו של אבו מאזן אומרים כי "זהו ערב דרמטי, ערב של נקודת מפנה ביחסים עם ישראל". אך הערכות הן כי מדובר באיומים גרידא. 

איומים רבים נשמעו מפיו של אבו מאזן בשנים האחרונות, כשאת רובם הוא לא קיים. כך למשל במשבר המגנומטרים בהר הבית, הצהיר אבו מאזן כי הרשות הפלסטינית תוריד את דרג התיאום הביטחוני עם ישראל, אך מהר מאוד הוא חזר לכפי שהיה קודם למשבר. 

בישראל סבורים כי הרשות אינה רוצה וגם לא יכולה להפסיק את התיאום הבטחוני עם ישראל. הן מבחינת ההיבט הבטחוני, התיאום מאפשר לו לנוע ממקום למקום, וכן למנגוני הביטחון שלו, היכולת לנוע ולפעול נגד פשיעה בערים ובכפרים - והן בהיבט האזרחי. התיאום האזרחי מאפשר תנועה של סחורה רבה: מים, כספים, חשמל ועוד. כך שמדובר במצרכים חיונים לקיום הרשות.

ראש דסק הערבים של 'כאן 11' ביאר בארוכות בחשבון הטוויטר שלו את המהלך: "גם אם הערב יתקבלו "החלטות דרמטיות/מכריעות" כפי שחוזים בסביבתו הקרובה של אבו מאזן (לנוכח כוונת הסיפוח הישראלית)" כתב ברגר. -"יש ספק אצל רבים מקרב העוקבים אחר הזירה הפלסטינית האם האיומים יתממשו, ואם יתממשו האם יתממשו חלקית בלבד או בצורה מלאה. הדעה הרווחת היא שגם אם יהיה מימוש הוא יהיה חלקי".

כיכר השבת

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום