הפרקליטות נגד סנגורי נתניהו: נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם

אחרי העקיצה של פרקליטי ראש הממשלה נגד הפרקליטות כי היא ממשיכה בקמפיין ה"רק לא ביבי", עקב כך שהיא מחייבת אותו להתייצב לפתיחת משפטו, בפרקליטות תוקפים בחריפות: "הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת"

פוליטי 19.5.2020 | 20:23

נתניהו ופרקליטיו; עמית חדד ומיכה פטמן צילום: צלמי פלאש 90

חילופי המהלומות המילוליות בין נתניהו ופרקליטיו לבין פרקליטות המדינה, מגיעה לשיאים חדשים, כאשר בפרקליטות מגיבים למכתב פרקליטי ראש הממשלה לאחר שמרשם בנימין נתניהו חויב להתייצב לפתיח משפטו בשבוע הבא, תוך שהם מבקרים בחריפות את הפרקליטות.

בפרקליטות מגיבים הערב בשיא החריפות ואומרים כי "הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת. בקשת הסנגורים שרה"מ לא יתייצב להקראה עם יתר הנאשמים נשענה על נימוקים הקשורים באבטחה ועלויות. לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים".

"ממילא תגובת הפרקליטות לא התייחסה לשיקול הזה בשום אופן, אלא לשיקולים ענייניים בלבד. צר לנו על כך שעורכי הדין נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם, נציגי התביעה, ועל הניסיון הכוזב ליחס לנציגי הפרקליטות שיקולים זרים שלא ממין העניין", לשון התגובה.

מוקדם יותר היום הגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו בקשה שלא להתייצב לפתיחת משפטו בשבוע הבא ב-26.5, שכן מדובר בהליך טכני של הקראת האישומים וכי גם פרקליטיו יכולים לשמוע אותם במקומו. אולם שעות לאחר מכן הגיבו בפרקליטות כי בקשתו נדחית והוא מחויב להתייצב כנדרש; "אין בטעמים שהוצגו בבקשה כדי להצדיק את התוצאה החריגה של היעדרות נאשם מפתיחת משפטו", כתבו.

פרקליטי נתניהו עורכי הדין עמית חדד ומיכה פטמן הגיבו להודעת הפרקליטות בהודעה לתקשורת בה קבעו כי "תגובת הפרקליטות היא מופרכת בעליל וכי "מדובר בדיון טכני ואין שום צורך בנוכחותו של ראש הממשלה באולם בית המשפט. יתר על כן, בנסיבות מסוימות הפסיקה מתירה למי שמיוצג ע"י עורך דין להעדר מחלק ניכר מישיבות ההוכחות בהמשך המשפט. קל וחומר שהדבר נכון כשמדובר בישיבה טכנית, בה ממילא לא יתרחש דבר שדורש עניינית את נוכחותו של רה״מ בדיון. יש לכך מספיק תקדימים בעבר".

לדבריהם, "אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין "רק לא ביבי".

בסיום תגובתם עקצו את אנשי הפרקליטות באומרם, "למקרה שמישהו לא שם לב, הבחירות כבר הסתיימו וראש הממשלה נתניהו פועל במרץ במסגרת ממשלת האחדות שהקים לטפל בבעיות הבוערות של הקורונה, הכלכלה והחזרת אנשים למעגל התעסוקה. הוא ימשיך לעשות זאת גם ביום ראשון, לפני ואחרי הדיון בבית המשפט".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום