'הילדים החרדים בבית בגלל מלחמת אגו במשרד הבריאות'

פקיד בכיר מאשים: מלחמות אגן במשרד הבריאות הובילו לסגירת תלמודי התורה • מנהל ת"ת בי-ם: "איש לא טרח להסביר לנו למה, כאילו אנחנו לא בני אדם" • גם הערב, המשרד מסרב להסביר

חרדים 19.5.2020 | 19:52

פלאש 90

"משרד הבריאות התנגד לחזרה ללימודים, הכריחו אותם להסכים, כסוג של 'נקמה' הם הודיעו על איסור באזורים שהיו בעבר אדומים, אין לכך הסבר", כך טוען פקיד בכיר העוסק מטעם הממשלה בנושא מגפת הקורונה במגזר החרדי.

לדברי הפקיד: "לא קיבלנו הסבר למה לא לפתוח תלמודי תורה בשכונות שכעת לא נחשבות ל'אדומות', גם השר אריה דרעי מנסה להבין למה אוסרים את פתיחת התתי"ם, זה אבסורד".

במהלך היום קיבל שר הבריאות, יולי אדלשטיין, פניות על העוול אליו הוא נחשף לראשונה. ח"כ משה ארבל, סגן יו"ר הכנסת, דרש הסברים לאפליית הציבור החרדי.

ח"כ מיכאל מלכיאלי, יו"ר סיעת ש"ס, הזהיר כי צעדי משרד הבריאות יובילו לאיבוד האמון בציבור החרדי: "התחושה במגזר החרדי היא קשה. הציבור מתקשה לראות את ההיגיון שבבסיס ההחלטות. אופן קבלת ההחלטות יוצר חוסר אמון בין המגזר למשרד הבריאות, חוסר אמון שעלול להשפיע על התנהגות הציבור במקרה של התפרצות מחודשת של המחלה".

מנהל תלמוד תורה, שפתח את המוסד ונאלץ לסגור בשל הוראת משרד הבריאות, אומר הערב ל"כיכר השבת": "עדיין לא קיבלנו הסבר, הודיעו לנו לסגור וזהו, כאילו אנחנו לא בני אדם. איש לא טרח להתקשר ולהסביר לנו למה אנחנו צריכים לסגור למרות שאין חולים בשכונה שלנו, מתייחסים אלינו כאל עדר שיעשה כל שיבקשו ממנו, חבל שכך הם מאבדים את האמון של החרדים".

למעלה מ-24 שעות חלפו מאז 'כיכר השבת' פנה לתגובת משרד הבריאות, ורק הערב נשלחה תגובה, שגם היא לא מתייחסת לטענות ההורים והמנהיגים החרדים.

תגובת משרד הבריאות:"לא מדובר בסגירה של מוסדות אלא באי פתיחה נוספת כפי שנעשה בשאר המדינה. המוסדות יכולים להמשיך לפעול בהתאם למודל שעבדו בו עד היום". כאמור, גם הערב, משרד הבריאות מסרב להסביר להורים מדוע הוחלט שלא לפתוח את תלמודי התורה בשכונות שבעבר היו נחשבות ל'אדומות'.

כפי שדווח אמש (שני) ב'כיכר השבת', בעקבות  החלטות הממשלה האחרונות, שאפשרו את פתיחת הלימודים בשל הירידה הדרמטית בתחלואת הקורונה בישראל, קיבלו עשרות תלמודי התורה בירושלים, בני ברק ובית שמש, שפתחו את שעריהם, מכתב דרמטי בו הורה להם המשרד להיסגר.

במכתב שקיבלו מנהלי המוסדות נאמר, כי בשל העובדה שמשרד הבריאות החליט שאזורים שבעבר סומנו כ'אזורים אדומים' לא יחזרו לשגרה, הרי שהמוסדות חייבים להמשיך ולהיות סגורים.

כתוצאה מההחלטה, אלפי תלמידים בירושלים - למעלה מעשרת אלפים תלמידים - ייאלצו להישאר תקופה נוספת בבתיהם ללא מסגרת חינוך, כך גם רבבות תלמידים בבני ברק ובמספר שכונות בבית שמש.

מדובר בהחלטה תמוהה, שכן מדובר בשכונות שרק בעבר סומנו כ'אזורים אדומים' אך כעת מספר החולים בהן דומה למספר החולים בשכונות החילוניות. למרות זאת, משרד הבריאות לא מעדכן את המפה לתמונת החולים הנוכחית, מה שהוביל לתוצאה של עשרות אלפי ילדים חרדים שנותרו ללא מוסד חינוכי, אחרי חודשיים שכבר שהו בבתיהם.

מנהל תלמוד תורה בירושלים התבטא אמש בשיחה עם 'כיכר השבת' כי: "עשרות אלפי ילדים חרדים בבית, אבל איש לא מסביר לנו למה, את משרד הבריאות לא מעניינים הילדים החרדים, לאיש זה לא מפריע שאלפי הורים חייבים להישאר בבית ולשמור על הילדים, זו המציאות כשמדובר במשפחות חרדיות, אנחנו לא מעניינים אותם, זו האמת".

כיכר השבת

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום