בתגובה למתקפת סייבר: ישראל חיבלה בתשתיות איראניות

לאחר שבחודש שעבר איראן ניסתה לפגוע במתקנים אסטרטגיים בישראל, בארה"ב מדווח כי ישראל בצעה מתקפת סייבר בתגובה והביאה לשיתוק תנועת משאיות וסחורות בנמל שבמצר הורמוז

חרבות ברזל 19.5.2020 | 16:07

pixabay

ה"וושינגטון פוסט" מדווח היום, כי ישראל ביצעה מתקפת סייבר נגד המחשבים ונגד ציוד טכנולוגי נוסף בנמל שהיד רג'אי שבדרום איראן.

על פי הדיווח, מתקפת הסייבר גרמה לשיבושים בפעילות הנמל למשך כמה ימים, שיבושים רציניים שגרמו נזק גדול לאיראן.

הערכה היא כי מדובר בתגובה של ישראלית לכך שאיראן ניסתה לפגוע באמצעות שימוש בסייבר במתקנים של תאגידי מים וביוב בישראל בחודש שעבר.

התקיפה הישראלית התרחשה ב-9 במאי והביאה לקריסת המחשבים המכוונים את תנועת כלי השיט, כולל תנועת משאיות והסחורות בנמל שבמצר הורמוז.

עוד דווח, כי איראן הודתה שהאקרים זרים ניתקו את מחשבי הנמל מהרשת. על פי ה"וושינגטון פוסט", מדובר במתקפה שמאחוריה עומדת ישראל.

עוד דווח, כי הנזק שנגרם גדול, אך באיראן מכחישים את הדיווח. לפי צילומי לוויין, ב-9 במאי היו פקקים לאורך קילומטרים בדרכים המובילות לנמל, ועשרות ספינות מטען נראו ממתינות באזור ההמתנה הסמוך לנמל.

שבוע שעבר פורסם באתר Ynet, כי בחודש שעבר הותקפו המחשבים ומתקני מים וביוב לאורך ערי ישראל, אך לא ברור אם הייתה השתלטות על מערכות תפעול, או ששובשה פעילות משאבות. כמו כן תאגידי המים קיבלו הוראה להחליף ססמאות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום