ביקורת פנימית מתוך הליכוד נגד ממשלת האחדות

"בקואליציה הזו, הערכים החשובים לימין-הליברלי לא באים לידי ביטוי ולא מיוצגים בצורה שמשקפת את גודל הבוחרים שלנו", כך מאשימה ח"כ השכל ממרומי המקום ה-30 ברשימת הליכוד לאחר שתמכה בגדעון סער לראשות הליכוד | כן היא מספרת כי דחתה הצעה לכהן כשגרירה באוסטרליה

פוליטי 19.5.2020 | 09:09

 

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מתקפה מתוך 'הליכוד' על ממשלת האחדות. חברת הכנסת שרן השכל שהגיע למקום ה-30 בפריימריז הפנימיים בליכוד ונותרה ללא תפקיד שרה או סגנית או יו"ר ועדה כלשהי מבקרת בחריפות את הצורה בה הוקדמה ממשלת האחדות.

תחילה היא מספרת במכתב לתומכיה, "החלטתי לוותר על ההצעה לכהן כשגרירת ישראל באוסטרליה, ולהקדיש את הקדנציה הנוכחית (כמו את הקודמת) לטיפול בנושאים שעבורם נבחרתי מכאן, מכנסת ישראל".

עם זאת היא הסבירה "אני מודה שכמי שחיה באוסטרליה כמה שנים ומקיימת כיום קשרים הדוקים עם אנשי ממשל בכירים וחברי פרלמנט, הצעה זו קסמה לי, ואני בטוחה שיכולתי להצליח בתפקיד זה. אך לא לשם כך בחרתם בי, ולא לשם כך נכנסתי לכנסת".

בשלב זה בחרה לבקר את ממשלת האחדות וכתבה, "המשא ומתן הקואליציוני השאיר אותי מאוכזבת, ולא רק ברמה האישית אלא בעיקר ברמה המפלגתית והאידיאולוגית. במקום עיסוק באידיאולוגיה, בקווי יסוד, בביצור מעמדה של הליכוד כמפלגת שלטון שמנהיגה ומובילה - ויתרנו על משרדים שמהווים נכס אידיאולוגי עבור הימין. ויתרנו על עמדות ההשפעה וההובלה בוועדות החשובות ביותר בכנסת".

"עם ההישג האלקטורלי הגדול ביותר מאז ימי יצחק שמיר, הפכנו לחסרי השפעה פרלמנטרית, נתונים לחסדי השותפות השמאליות בקואליציה", האשימה את מנהיג מפלגתה בנימין נתניהו והוסיפה כי "בקואליציה הזו, הערכים החשובים לימין-הליברלי לא באים לידי ביטוי ולא מיוצגים בצורה שמשקפת את גודל הבוחרים שלנו. לאור כך, אני חשה שעלי לעמוד על המשמר".

"ולכן", היא מברשת כי "בלי אגו, בלי טייטלים ריקים מתוכן ובלי תקציבים מנופחים ומיותרים, החלטתי להמשיך לשרת אתכם בנאמנות ובגאווה מספסלי המליאה, ואני מתחייבת להמשיך להילחם למען הערכים שבשמם בחרתם בי לנציגה שלכם בכנסת".

יצוין כי בבחירות הפנימיות לראשות 'הליכוד' תמכה ח"כ השכל במועמד גדעון סער שזכה ב-27.5% מקולות הבוחרים. בשל כך, מעניין לדעת אם הח"כית היתה משגרת את חצי הביקורת לו נתניהו היה מפתיע וממנה אותה לשרה בממשלתו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום