היועץ של מועמד הדמוקרטים מציג: ביידן טוב לישראלים

בחודשים הקרובים יכריעו אזרחי ארצות הברית את מי ירצו לראות מכהן כנשיא בבית הלבן בארבע השנים הבאות, האם יתנו לטראמפ צאנס נוסף או שמא קסמו של ג'ו ביידן הדמוקרטי ואוהד ישראל ישבה את ליבם | יועצו מציג את עמדתו לגבי היחסים עם ישראל

מדיני 19.5.2020 | 07:18

מתי שטרן, שגרירות ארה"ב בישראל

יועץ בכיר לג'ו ביידן, מועמד לנשיאות ארצות הברית מטעם הדמוקרטים אומר, כי כנשיא "ביידן ישמור על מחלוקות עם ישראל מהעין הציבורית".

מדובר בבשורות טובות, שכן מהלך זה הוא ניגוד בולט מהדרך בה נהג הנשיא לשעבר ברק אובמה, שג'ו ביידן כיהן כסגנו.

"ג'ו ביידן מאמין בתוקף לשמור על המחלוקות וההבדלים ככל האפשר בין חברים, מאחורי הדלתות, לשמור על כמה שפחות מרחק בפומבי", אמר טוני בלינקן, יועץ בכיר לביידן, המועמד לנשיאות. את הדברים הוא אמר בוועידה באינטרנט שנערכה על ידי קבוצה דמוקרטית פרו-ישראלית 'הרוב הדמוקרטי למען ישראל'.

זהו אחד ממספר הדברים שמתכנן סגן הנשיא לשעבר כלפי מדיניות לגבי ישראל, ביידן אמר עוד כי יכנס שוב לעסקת הגרעין האיראנית שהנשיא דונלד טראמפ נטש, אך יבקש להחמיר אותה.

אובמה בפגישה עם מנהיגי הקהילה היהודית ב-2009 הטיל ספק במדיניות "מחלוקות בדיסקרטיות" בין ישראל לארצות הברית, ואמר כי נעשה מעט כדי לקדם את השלום. הוא מתח ביקורת גלויה על מדיניות ממשלת ישראל במהלך נשיאותו, וראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, הגיב מדי פעם אך בעדינות.

בלינקן חזר על מחויבותו של ביידן לחדש את הסיוע לפלסטינים, אותם הפסיק טראמפ, אך הוסיף כי ימלא אחר מגבלות הקונגרס, המתנות סיוע לרשות הפלסטינית, רק אם יפסיקו את התשלומים לפלסטינים טרוריסטים שרצחו או פצעו אמריקאים וישראלים.

היועץ הבכיר שב על עמדתו של ביידן כי לא יתנה סיוע לישראל בהתנהגות האחרונה. דרישה שנשמעה בשנה האחרונה מהצד השמאלי הקיצוני של המפלגה, ובמיוחד מיריבו הכביר ביותר של ביידן בבחירות המקדימות, ברני סנדרס שפרש מהמירוץ.

"הוא מתנגד לכך בנחישות, הוא לא היה קושר את הסיוע הצבאי לישראל לאף החלטה פוליטית שתתקבל", הבהיר בלינקן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום