יעלון מספסלי האופוזיציה: "נתניהו איש מושחת - גנץ לא"

משה יעלון מסיעת 'יש עתיד-תל"ם' באופוזיציה תקף את ראש הממשלה בראיון רדיופוני ואמר "הבנתי שמשבר הקורונה מנוצל פוליטית" • והוסיף: "כתוצאה מכך בני גנץ קיבל את ההחלטה להיכנס לממשלה"

פוליטי 19.5.2020 | 07:43

פלאש 90

חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון מ'יש עתיד-תל"ם' שוחח עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ברדיו 103fm, וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצל את משבר הקורונה כדי לגרום ליו"ר כחול לבן בני גנץ להיכנס איתו לממשלה. בהמשך, טען ח"כ יעלון כי בדיעבד הוא ושותפו יו"ר יש עתיד-תל"ם יאיר לפיד טעו לגבי בני גנץ, "עובדה שהוא קרס".

ח"כ משה (בוגי) יעלון (יש עתיד-תל"ם) התייחס לדברים שאמר שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן על ניהול משבר הקורונה, והביע חשש כבד מהעתיד הלאומי של מדינת ישראל. לטעמו, הדבר "משקף את עומק משבר המנהיגות שבו מדינת ישראל נמצאת. שר מסיים את תפקידו ומאשים את הפקיד". כתוצאה מכך, "אין פה רשות מבצעת. ראש ממשלה עם מנכ"ל משרד הבריאות עושים מופע תקשורתי ב-9 בערב, אחרי זה מכנסים את הממשלה כדי לקבל החלטות כחותמת גומי על מה שהם הודיעו שהם הולכים לעשות. זו רשות מבצעת? אלה שרים עם אחריות? אחר כך מאשימים את הפקידות שהיא מנהלת את המדינה וכל מיני קשקושים כאלה".

לטענתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניצל את משבר הקורונה בשביל צרכיו הפוליטיים וכך הוביל את יו"ר כחול לבן לחבור אליו. "אי אפשר פה להתכחש לזה שהייתה פה יצירת תמונה של מצב חירום כזה שאולי באמת בני גנץ נבהל והחליט לעשות את מה שעושה, כי הוא באמת האמין שצריך להיכנס מתחת לאלונקה", אמר. ח"כ יעלון הדגיש כי הוא לא מזלזל בגודל המשבר אך לדעתו היה ניסיון מצד נתניהו "ליצור פה מצב חירום, להסיט את תשומת הלב. הרי בנימין נתניהו נכשל פעם שלישית בבחירות, ניסה להגיע ל-61 מנדטים ולא הצליח. הוא מתחוכם באופן נכלולי, יצר מצב של חירום וכתוצאה מזה בני גנץ קיבל את ההחלטה".

"מדינת ישראל היא מדינת אי - לא משווים אותה לאיטליה, היא מדינה חמה - לא משווים אותה לצפון איטליה. בדרום איטליה לא הייתה התפרצות של מגפה בגלל האקלים. הכניסות למדינת ישראל הן כניסות מנוטרות, מדינת ישראל היא אחת המדינות הערוכות ביותר בעולם למצב חירום, אני יודע להגיד את זה כשר ביטחון. בסוף אנחנו היום 272 מתים בירדן 9 ברשות הפלסטינית 2 מה הציל את המצב? צוות הרופאים המעולה שלנו", הוסיף.

יתרה מכך, הוא סיפר שבתחילת המשבר "עוד כשהיינו שלמים ולא מפורקים אמרנו 'אנחנו נכנסים מתחת לאלונקה מיד כאופוזיציה, אנחנו ניתן גיבוי לכל דבר'. כשנתניהו עשה את מסיבת הסיום לקורונה וזה לא אירוע שהסתיים, אסור לזלזל באפשרות שיהיה גם גל שני, אמרתי שאני נותן לו 10 בשיווק, 5 בניהול האירוע ו-0 באמינות. עוד לפני הבחירות הקודמות אנחנו הבנו שיש פה אירוע שצריך לטפל בו, לא לזלזל בו. את הסוגייה אנחנו מכירים כבר מינואר, לכן הבנתי שזה מנוצל פוליטית".

"הכוח הוא בידי בנימין נתניהו"

על האפשרות שהסכם הרוטציה לפיו גנץ יכהן כראש הממשלה בעוד שנה וחצי יתממש בפועל, אמר ח"כ כי הוא "ממש לא מאמין. אני לא חושב שבני גנץ מאמין ומישהו בחוסן לישראל מאמין. אף אחד לא מאמין", ואף ציין כי בתום סבב הבחירות האחרון ראש הממשלה החלופי החזיק במנדט להרכבת הממשלה, ולטענתו הייתה אלטרנטיבה נוספת מלבד בחירות נוספות - העברת חוק לפיו נתניהו לא יוכל להמשיך ולכהן כראש ממשלה. "כל השקר הזה של או אחדות או בחירות רביעיות הוא שקר, כי יכולנו למנוע את הבחירות הרביעיות כי הוא לא יכול להיבחר לראש הממשלה", אמר

להסכם הקולאיציוני הוא קורא 'הסכם כניעה' משום שהוא מאמין שכחול לבן הוקמה "מתוך תחושת שליחות שמדינת ישראל סטתה מהמסילה ומי שאחראי לסטייה הזאת זה בנימין נתניהו אישית, בגלל ההסתבכויות הפליליות הוביל אותנו ל-3 מערכות בחירות ולא אפשר להקים ממשלה למרות שניצחנו בבחירות השניות", ולכן לטעמו חבירה אליו מהווה כניעה. מנגד, הודה כי חלק מזה נבע מחולשה של חברי המפלגה, "החלו סימנים של אנשים שרוצים לזחול תחחתיו במקום להקים ממשלה, אז לצערי הכלים היו בידנו כדי לאפשר ממשלת אחדות שמבוססת על כחול לבן והליכוד".

הוא הוסיף ומתח ביקורת על ההסכם והסביר שבכדי שיו"ר כחול לבן "יעגן ויבטיח כל מיני דברים שינו פה חקיקת יסוד.נתניהו בא עם כל גוש החרדים, תסתכלו על חלוקת התפקידים והג'ובים, זה לא ממשלת אחדות", אמר. לדעתו, "זה נובע מזה שהוא מתייחס לבנימין נתניהו כמו שמכיר אותו - כנוכל. פעם היה הסכם ממשלת אחדות בין שמיר לפרס היה צריך לשנות חוקים?שום דבר לא יעזור משום שהכוח הוא בידי בנימין נתניהו, הוא יחליט אם ללכת לבחירות רביעיות בעוד כמה חודשים בהתאם לאינטרס שלו".

בספסלי האופוזיציה יפגוש ח"כ יעלון את חברי ישראל ביתנו, מרצ, ימינה והרשימה המשותפת, האם יהפכו לשותפים פוטנציאליים לריצה משותפת בסבב הבחירות הבא? "אנחנו נהיה מתואמים. מטרתנו תהיה להפיל כמה שיותר מהר את הממשלה", השיב. "אני מאמין שיקרו הרבה דברים גם בתוך הקואליציה הזאת שהיא לא קואליציה טבעית, קואליציה מסוכסכת, קואליציה כמובן הזויה מבחינת חלוקת תיקים ופיצולים למיניהם", הוסיף. 

ומהי עמדתו בסוגיית הסיפוח? ח"כ יעלון השיב כי הוא "כמו רבין בעד החלת ריבונות על בקעת הירדן ועל ההתיישבות צריך לדבר על מה. אני לא מאמין שיהיה הסכם עם הפלסטינאים בטווח נראה לעין. מצד שני אני לא רוצה מדינה דו לאומית. זה לא יכול להתבצע בהתעלמות מוחלטת מירדן ואני לא מדבר על הסכמה בין לאומית, רחבה. אני מדבר על זה שיש דרכים לדבר עם הירדנים. אפשר להגיע איתם להבנה שהם יסכימו לזה לכן צריך לנהל את זה בתבונה ולא בתעלולים".

"ממשלת חסינות, ממשלת שחיתות"

חבר הכנסת יעלון נזכר בתקופה בה עזב את הליכוד "מתוך הבנה שיש לנו פה ראש ממשלה מושחת ושהוא צריך להסביר הרבה הסברים על הרבה פרשות". כמו כ, הביע את דעתו על יו"ר מפלגתו לשעבר ורה"מ בעתיד, "בני גנץ הוא איש הגון.בשנה האחרונה ראיתי איך הוא מתחזק, איך מגדל עור של פיל. נתניהו עשה נגדו מערכה שלמה של איומים, לצערי אחר כך ראיתי את הקריסה. חשבתי שנוכל בכל אופן להקים ממשלה, להיות לידו, לחזק אותו. לצערי הוא קרס. בנימין נתניהו הוא איש מושחת - בני גנץ לא, אצל בני גנץ זה חולשה".

האם יש בו חרטה על כך שבחר בגנץ להוביל את מפלגת כחול לבן? "בוודאי, בדיעבד טעינו. אני חשבתי שנכון להקים כוח פוליטי שמאחד מספר כוחות כדי ליצור אלטרנטיבה שלטונית. בני גנץ אז קיבל בסקרים יותר מאשר כל אחד אחר לכן אמרנו שנכנס תחתיו ונחזק אותו, למרות שהוא חסר ניסיון פוליטי. לצערי, באתגר הגדול הזה של להוביל את העניין ולהקים ממשלה שמדינת ישראל ראויה לה - בזה הוא קרס ואתם רואים את המחיר. במקום ממשלת אחדות יש לנו ממשלת חסינות, ממשלת שחיתות", אמר ח"כ יעלון.

הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי רה"מ נתניהו ואמר: "מ-2015 מה שמוביל אותו זה הדאגה לעצמו. בנימין נתניהו רוצה להימלט מספסל הנאשמים, בנימין נתניהו רוצה למנוע חקירות. יש לנו מיליון מובטלים, אלפי עצמאים, הם לא מעניינים אותו. תראו כמה כסף משקיעים בממשלה הזויה שרק תכפיל ותשלש את הבירוקרטיה. כל העניין של הסתה כך נתניהו בונה את הבייס הפוליטי שלו, יהודים-ערבים, ימין-שמאל, אשכנזים-מזרחים, בייס פוליטי וקורא לזה ממשלת פיוס? מה קבינט הפיוס הזה יעשה שהוא ממשיך בהסתה והאנשים שלו מסיתים נגד כל מי שמאיים על שלטונו? אני לא תולה תקוות בממשלה לכן אנחנו חייבים ליצור פה אלטרנטיבה שלטונית".

"מדינה בה עיתונאים מסוימים מסתובבים מאובטחים כי הם מבקרים את בנימין נתניהו, שפרקליטים שמנהלים את התיקים שלנו מסתובבים מאובטחים, שמפכ"ל המשטרה הקודם מדווח שהחוקרים שלו טוענים שעוקבים אחריהם ובונים להם תיקים אישיים ועכשיו היועמ"ש לממשלה, והשופטים ובית המשפט העליון, זו המדינה בשבילה נלחמנו? זו המדינה שרצינו שתהיה פה?", התרעם. לסיום אמר חבר הכנסת בצער כי "כחול לבן הייתה אלטרנטיבה".

עריכה: עופרי גליכמן, רדיו 103FM

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום