נתניהו מבקש לא להתייצב בביהמ"ש ביום ראשון

עורכי דינו של ראש הממשלה נתניהו ביקשו מבית המשפט שיתיר לראש הממשלה לא להתייצב בפתיחת משפטו ביום ראשון הקרוב באולם בית המשפט. עורכי הדין לא נימקו את בקשתם

פוליטי 18.5.2020 | 18:24

פלאש 90

משפטו של ראש הממשלה נתניהו צפוי להיפתח ביום הראשון הקרוב, וזאת לאחר שהמועד נדחה במספר חדשים עקב משבר הקורונה. על אף שכל הנאשמים נדרשים להגיע לבית הדין בפתיחת משפטם, גיא פלג מפרסם ב N12 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש להחריג עצמו ולא להתייצב בבית לפתיחת המשפט בעניינו.

עורכי דינו של נתניהו הגישו את הבקשה ולא נימקו את הסיבה לדרישה ונותר להמתין ולראות כיצד יחליט בית המשפט בנושא.

הדיון בפתיחת המשפט הוא בעיקר טכני ואין צורך מהותי בנוכחות הנאשמים, מה שהופך את החלטת בית המשפט בנושא למעניינת אף יותר.

נתניהו התבטא בעבר בנוגע לפתיחת משפטו הצפוי והצהיר כי הוא מתכוון להתייצב לדיון כדין, ולפעול בהקשר זה כפי שידרוש ממנו החוק. למרות זאת הגישו כאמור עורכי דינו את הבקשה שלא להתייצב.

נגד נתניהו עומדים שלושה אישומים: שוחד, מרמה והפרת אמונים. במסגרת תיק 1,000 מואשם נתניהו שקיבל מתנות מחברו ארנון מילצ'ן, ועומד נגדו סעיף מרמה הפרת אמונים בגין אישום זה.

התיק השני שעומד נגד נתניהו הוא מה שמכונה תיק תיק 2,000 בו נתניהו מואשם שקיים שיחות נוני מוזס בנוגע לכוונתו של רה"מ לכאורה לקדם חוקים לטובת מוזס לכאורה. על כך מואשם נתניהו בסעיף מרמה והפרת אמונים.

בתיק 4,000 מואשם נתניהו במערכת יחסים של 'תן וקח' שנוצרה לכאורה בינו לבין בעלי בזק שאול אלוביץ' ועל כך מואשם נתניהו בסעיפי לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים. 

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום