העולם נגד סין: מעל 100 מדינות הצטרפו

יותר ממאה מדינות ברחבי העולם החברות בארגון הבריאות העולמי הצטרפו ליוזמה הקוראת לבדוק באופן עצמאי תפקידה של סין בהתפרצות מגפת הקורונה בעולם

חדשות בעולם 18.5.2020 | 14:34

נגיף הקורונה צילום: Mendy Hechtman/FLASH90

מדינות העולם מתגייסות למאבק נגד סין. למעלה מ-100 מדינות החברות בארגון הבריאות העולמי מנסות להעביר החלטה בארגון הקוראת לבדוק באופן עצמאי את תפקידה של סין בהתפרצות מגפת הקורונה בעולם. חברות לדרישה זו גם מדינות בעלות ברית עם סין כמו רוסיה.

אוסטרליה והאיחוד האירופי כבר דרשו לפתוח בחקירה מלאה בנושא, והיוזמה הזו היא למעשה מרוככת מאוד ביחס לדרישה הקודמת של אוסטרליה והאיחוד האירופי. הסיבה לריכוך: משום שבארגון מאמינים שניסוח מרוכך שכזה יוכל להוביל לתמיכה רחבה של כלל המדינות החברות.

בעבר, סין טענה שהיא תומכת בפתיחת בדיקה אודות התפרצות המגפה, אך התנתה זאת בכך שהחקירה תתבצע רק על ידי ארגון הבריאות העולמי – ולא על ידי מדינה כלשהי או האיחוד האירופי.

בהמשך היום (שני) צפויה להיפתח האספה של ארגון וועידת הבריאות העולמית. בכלי התקשורת המקומיים דווח שייתכן שהנשיא הסיני, שי, יישא דברים בפתח הוועידה.

סין דחתה בחודשים האחרונים כל ביקורת שהופנתה כלפיה בנוגע לניסיונותיה להסתיר את ממדי המגפה, משום החשש כי דוח ביקורתי שיטיל אשמה כלשהי על הממשל הסיני, עלול להיות בעל השלכות הרסניות למעמדה של סין בעולם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום