איש החסד הנודע מבני ברק: הרב רפאל שינפלד ז"ל

המתנדב המוכר מבני ברק שפקד את בתי האבלים לארגן ספר תורה וכסאות הרב רפאל אפרים שינפלד ז"ל הלך לעולמו בשבת קודש לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 59

ברוך דיין האמת 16.5.2020 | 20:40

הרב רפאל אפרים שינפלד ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: בשורה מצערת מגיעה במוצאי שבת מבית החולים 'איכילוב' בתל אביב, איש החסד הנודע הרב רפאל אפרים שינפלד ז"ל מתנדב זק"א תל אביב שנדבק בנגיף הקורונה ונפטר לבית עולמו בגיל 59. 

הרב שינפלד ז"ל שנדבק במסגרת עבודתו בחברה קדישא אושפז בבית החולים 'מעיני הישועה' במצב קשה ללא מחלות רקע, כשמצבו הדרדר הוא הועבר לבית החולים 'איכילוב' שם חובר למכשיר האקמו, המחליף את פעילות הלב והריאות במהלך כל התקופה בה היה מאושפז נישאו תפילות נרגשות לרפואתו ואף הוסיפו לו את השם 'חזקיהו' למרבה הצער  בליל שבת קודש מערכות גופו והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

הרב שינפלד היה מוכר בכל בית שבו ישבו שבעה במרכז הארץ בהיותו מנהל גמ"ח 'אחים לצרה' בזק"א תל אביב והיה מכתת את רגליו מבית לבית בכדי להביא ציוד לאבלים, הכולל כסאות, ארון קודש וסידורים וכל הציוד הנדרש הכל ללא טובות הנאה. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' "רפי היה איש צדיק אמיתי ובעל חסד של אמת שהתמסר בכל גופו לעזור לכבוד המת, עשרות מקים של מתי מצווה הוא טיפל במסירות נפש, אנחנו לא מעכלים את הבשורה חשבנו שהוא יצא מזה, הקב"ה לוקח את הטובים ביותר".

"אי אפשר לתאר על גבי הכתב את כמויות החסידים שהוא עשה שלא על מנת לקבל פרס, הכל בשקט  ובהצנע לכת" סופדים לו חבריו ומכריו. רק בשביל לסבר את האוזן מי היה רפי "כל המשפחות שהתחילו לשבת שבעה לאחר חג הפסח הרגישו את החיסרון שהוא נמצא בבית החולים, הוא היה עובר מבית לבית מביא את הציוד, בסיום השבעה הוא היה בא ומחזיר את הציוד. עכשיו המשפחות הגיעו לבדם לקחת את הדברים עם כל הקושי הכרוך בכך". 

המנוח ז"ל מתושבי שכונת רמת אלחנן היה לתלמידו של הגאון רבי יצחק זילברשטיין רבה של רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה והיה מקשור אליו בלב ונפש. 

מנכ"ל זק"א תל אביב הרב צבי חסיד אומר ל'בחדרי חרדים': "רפי המתנדב היקר שלנו הוא מעמודי התווך של הארגון, עסוק תמיד בעשיית חסד עם המתים ועם החיים מבוקר ועד ערב. הוא ניהל את הגמ"ח אחים לצרה בבני ברק. אנו בהלם מפטירתו בשיא פריחתו". 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך 12 ילדים בנים ובנות חתנים ונכדים הממשיכים את דרכו, שניים מבניו הינם תלמידי ישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה. 

מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש) מביתו, ברחוב הרב זוננפלד 6 בני ברק, בדרכה לבית עלמין סגולה בפתח תקוה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום