הממשלה אישרה: ניתן יהיה לקיים אירועים עד 50 איש בשטח פתוח

השרים אישרו טלפונית כי ההתקהלות תהיה תחת כיפת השמיים. בתי העסק יידרשו לעמוד בכל הכללים החלים על הפעלת מקום ציבורי, בהם שמירה על ריחוק פיזי בין המשתתפים, עטיית מסיכות, ושמירה על היגיינה, ובכל מקרה כמות האנשים המירבית היא אדם לכל 15 מ"ר

חדשות בארץ 15.5.2020 | 15:33

אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בדיון ממשלה טלפוני, ואחרון במתכונתו הנוכחית לפני החלפת הממשלה, אישרו הבוקר (שישי) שרי הממשלה צמצום נוסף בהגבלות משרד הבריאות, שיאפשרו קיום אירועי חתונות ובר מצוות בשטח פתוח עד 50 איש.

על פי התיקון בצו בריאות העם, נקבע כי ניתן יהיה לקיים אירועים בשטח פתוח של כל בית עסק המקיים אירועים, בכפוף למגבלות הקיימות לעניין התקהלות במרחב הציבורי בהתאם לצו בריאות העם. המגבלה עומדת כיום על עד 50 אנשים בשטח פתוח.

בהחלטה נכתב כי, "על מפעיל בית העסק לעמוד בכל הכללים החלים על הפעלת מקום ציבורי ובכלל זה שמירה על ריחוק פיזי בין המשתתפים, עטיית מסיכות, ושמירה על כללי היגיינה. בכל מקרה לא ישהו במקום כמות אנשים ביחס העולה על אדם לכל 15 מ"ר".

נציין כי בשלב זה בתי הכנסת טרם נפתחו וכי טרם נמצאים על שולחן הממשלה. פתיחת בתי הכנסת נשמרת כנראה לסוף אסטרטגיית היציאה. מה שתמוה זה מדוע הממשלה מאפשרת לקיים סדרי 'כולל' כפי שפרסמנו בראשית השבוע, אבל לא לפתוח בתי כנסת ל-15 איש עם שמירה על ההנחיות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום