התחשבות בעסקים מקבלי השוטף פלוס והמשפחתונים

תיקוני החריגים כמו בעלי עסקים המדווחים למע”מ על בסיס מזומן מתווספים בינתיים מגלים ברשות המיסים גמישות רבה בקשר לחריגות • ובעוד כמה זמן האריכה הרשות את מועד הגשת דוחו”ת ותשלום מע”מ של מרץ אפריל 2020

כלכלי 14.5.2020 | 18:24

הגשת בקשות בקורונה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

 

משרד האוצר ורשות המסים ימליצו לממשלה על הקלה במענק לעסקים עבור הוצאות קבועות למדווחים למע”מ על בסיס מזומן, כך שעסקים שהוציאו חשבוניות רק בקבלת תשלום שוטף פלוס יוכלו להיכנס למקבלי המענקים.

המלצות רשות המיסים הינה לתקן את החלטת מענק הסיוע לעסקים כך שהזכאות למענק בעד השתתפות בהוצאות קבועות תותאם לגבי בעלי עסקים שהדיווחים התקופתיים שלהם למע”מ משקפים באופן תדיר מחזורים של חודשים קודמים וזאת לאור הדיווח על בסיס מזומן.

בהתאם להמלצה, שגובשה לאחר שיח שקיים מנהל רשות המסים, ערן יעקב, עם ראשי לשכת רואי חשבון, לשכת יועצי המס ולה”ב, חישוב שיעור ירידת המחזורים, בהתייחס לעוסקים כאמור, יתבסס על ירידת המחזורים בגין החודשים מרץ עד יוני 2020 בהשוואה לחודשים המקבילים בשנת 2019, ובלבד ששיעור ירידת המחזורים שנרשמה בחודשים מרץ ואפריל 2020 אינה עולה על 60%.

עוד הודיעה הרשות כי תינתן ארכה עד ל-25.5.2020 למועדי הדיווח והתשלום למע”מ עבור החודשים מרץ ואפריל 2020, נראה כי שיח עיקש של ראשי לשכת רו”ח, לשכת יועצי המס, ראשי לה”ב, ומנהל רשות המסים ערן יעקב החליט האחרון על מתן ארכה לדיווח ולתשלום למע”מ עבור החודשים מרץ-אפריל 2020. ועבור חודש אפריל 2020 למדווחים חד חודשי, עד ל-25.5.2020 (במקום 18.5.2020).

ההחלטה נועדה להקל על ציבור העוסקים והמייצגים, לאור הצטברות מועד הדיווח, בעקבות ארכה שניתנה בעבר עבור חודשי ינואר פברואר.

הודעה נוספת יצאה היום לגבי מענק הסיוע למשפחתונים שהוחרגו עד עתה והמענקים יוצאים לדרך, כך שהחל מהצהרים נפתחה האפשרות להגיש בקשות למענק באתר רשות המסים לקבלת הפעימה הראשונה והשנייה של מענק הסיוע למשפחתונים שטרם קיבלו מענק פעימה ראשונה ו/או שנייה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה.

הגשת הבקשות למענק תבוצע באמצעות טופס מקוון באתר רשות המסים והתשלום יופקד תוך ימים ספורים בחשבון הבנק, בקישור הזה.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום