מערכת הביטחון: בטוחים שהמחבל בידינו; מנסים לפצח

במערכת הביטחון סבורים כי רוצחו של החייל עמית בן יגאל הי"ד, נמצא בידיהם, אך מכיוון שמדובר בבני אותה משפחה קשה להצביע על החשוד המרכזי

חרבות ברזל 14.5.2020 | 15:28

חיילים מחפשים אחר רוצחי דביר שורק הי"ד צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

כוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחר רוצחו של הלוחם עמית בן יגאל, כחלק מהמצוד אחר המחבל נעצרו הלילה כמה חשודים בכפר יעבד הסמוך לג'נין.

במערכת הביטחון מעריכים כי אחד מהעצורים שבידיהם הוא המחבל שהשליך את האבן על פניו של בן יגאל, ונותר רק לפצח את זהותו. עם זאת, גורמי ביטחון ציינו כי קשה להצביע על החשוד המרכזי מאחר שרוב העצורים הם בני אותה המשפחה. בשלב זה, הם מכחישים כל קשר לפיגוע.

הפיגוע אירע כאשר סיירת גולני בו משרת יגאל, נכנסה לפני יומיים אל תוך הכפר יעבד בכדי לבצע מעצרים, דקות אחדות אחרי סיום המעצר הראשון החל הכוח להתארגן ליציאה רגלית מהכפר אל נקודת האיסוף, אז התפתחו במקום הפרות סדר אלימות מאוד עם תושבים.

לדברי גורמי צבא, במהלך היציאה מהכפר שמע בן יגאל רעש מאחד הגגות. הוא הרים את ראשו והפנה את נשקו כלפי מעלה כדי לברר מה מתרחש - כשמחבל הפתיע אותו והשליך בעוצמה אבן גדולה שלא פגעה בו, ואז השליך אבן גדולה נוספת שפגעה בראשו והביאה למותו. לפי עדויות חבריו של החייל, הקסדה שחבש לא הועילה מאחר שפניו היו חשופות בזמן הפגיעה.

בן יגאל התמוטט מיד, חבריו ניגשו אליו להגיש עזרה ולהזעיק סיוע רפואי, חבריו של יגאל ביצעו ירי לעבר המפגע אך לא זיהו אותו, יגאל פונה על ידי ניידת טיפול נמרץ אל בית החולים רמב"ם. אולם, שם נאלץ הצוות הרפואי למרבה הצער לקבוע את מותו.

צה"ל ממשיך לתחקר את הפיגוע, מהפרטים עד כה עולה כי לקח זמן ממושך עד שהוחלט בחטיבה לסגור את האזור ולהתחיל בחיפושים אחר המחבל. גורם אמר כי "כפר יעבד והצירים המובילים אליו ידועים כחשופים לטרור עממי שכולל יידוי אבנים".

בן יגאל בן ה-21 הובא אתמול למנוחות בבאר יעקב, בהלוויה שבה השתתפו עשרות מבני משפחתו ומחבריו. הוא היה בנו היחיד של אביו, ברוך. בהלוויה, ספד לו אביו: "היית צריך לקבור אותי ולא אני אותך. הבטחת לי שתשמור על עצמך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום