צמח 17 שנה: הבחור מרמת אלחנן נפטר

סיפור עצוב בשכונת רמת אלחנן בבני ברק: הבחור יעקב גליס ז"ל שעדיו היה לגדולות נפטר לאחר 17 שנה ששכב צמח. 'בחדרי חרדים' עם סיפור חייו של הילד המתמיד שניחן בכושר כתיבה 

ברוך דיין האמת 14.5.2020 | 13:52

נר נשמה צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר היום הבחור יעקב גליס ז"ל בן 31 תושב שכונת רמת אלחנן ששכב צמח קרוב לעשרים שנה.

לפני למעלה מעשרים שנה יעקב ז"ל היה ילד פלא. הוא למד בחיידר 'אור מרדכי' הסמוך לשכונת רמת אלחנן בה התגורר. חבריו מאותה תקופה נזכרים בגעגוע עצוב ביעקב שכולם ניבאו לו עתיד גדול. "היינו בטוחים שהוא יהיה אחד מגדולי ראשי הישיבות בדור".

יעקב היה בעל כישרון גדול אך לצד זאת התלבט במידותיו התרומיות ובענוותנותו הרבה. "הייתה בו עדינות וביישנות שהייתה נידוד גמור למוח החריף והעילוי שבו. אגיד לך את האמת, מאז יעקב לא פגשתי דמות מושלמת כל כך". מספר אחד מחבריו לספסל הלימודים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. 

יעקב בנם של ר' משה ולאה ברוריה גליס כשסיים את לימודיו בחיידר התקבל ללא קושי לישיבת פוניבז' הקטנה, שם החל ללמוד בהתמדה גדולה. ליעקב הייתה אסטמה, איתה התמודד כל שנות ילדותו. באחד הימים כשיצא מהישיבה תקף אותו קוצר נשימה אופייני. אלא שבניגוד לפעמים הקודמות, הפעם ההתקף היה חזק מאוד, ועד שהגיעו אנשי ההצלה הוא כבר איבד חמצן רב במוח. מאז אותו יום יעקב הפך לצמח.

בשנים הראשונות היה יעקב בבתי חולים שיקומיים וחבריו משנות החיידר היו באים לבקרו בקביעות. ברבות השנים באופן טבעי הצטמצמו הביקורים והוריו של יעקב הביאו אותו לבית המשפחה כדי שישהה לצידם.

הבוקר הוא נפטר לאחר ייסורים קשים של שנים רבות.

יעקב ז"ל ניחן גם בכישרון כתיבה. חברו הטוב העיתונאי והסופר יצחק פלדמן שלמד איתו יחד בכיתה מספר ל'בחדרי חרדים' "יחד ערכנו את עיתון הכיתה שיצא לאור ביוזמת הסופר חיים ולדר שהיה המורה שלנו אחר הצהריים. הייתי מגיע אליו הביתה אחרי הלימודים והיינו יושבים שעות על גבי שעות על הניסוחים. אני הייתי חוזר הביתה מלא התפעלות מהכישרון שלו. הוא לימד אותי מהי כתיבה, מהו רגש, ואיך מביאים אותם לידי ביטוי בטקסטים. פעם אפילו כתבנו יחד שיר שהתפרסם בעיתון הילדים של יתד נאמן".

מסע הלוויה יצא בשעה 13:30 בצהריים מביתו ברחוב גיבורי ישראל בשכונת רמת אלחנן בבני ברק לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום