המדינות ה"ירוקות" תחילה: עולם התעופה מתכונן לחזרה לשגרה

עולם התעופה מתכונן לחזרה: לאחר שחבורת תעופה כבר הודיעו על רצונם לחזור ולהפעיל קווי טיסות מישראל בנמל התעופה בן גוריון ממשיכים להתכונן ולהיערך לחידוש הטיסות היוצאות והנכנסות

רכב ותחבורה 13.5.2020 | 23:35

שדה התעופה נתב"ג צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בצל איום הקורונה: התכנון בנמל התעופה הוא לפתוח את השדה לטיסות כבר בתחילת חודש יוני ולאפשר טיסות של תיירים ואנשי עסקים למספר מדינות שנקיות מקורונה, המדינות הללו יוגדרו כמדינות "ירוקות".

כרגע נבחנים היעדים הבאים לפתיחת טיסות הסדירות: מונטנגרו, פאפוס, ברלין, איי יון, גיאורגיה, סלובניה. בשלב ראשון הכוונה לבצע פיילוט לאחד היעדים האלו, אנשי עסקים או מטיילים שיתנדבו להשתתף בטיסות האלו. הפיילוט צפוי לצאת לדרך בתחילת יוני.

היעדים הללו, ויעדים נוספים ייבחרו בהמשך על פי מדד של שיעור הנדבקים בשבוע האחרון, היקף הבדיקות והנחיות הבריאות באותה המדינה (מסכות, הוראות של ריחוק חברתי ועוד).

על פי התכנון יתקיים מסלול ייעודי לפני הטיסה לנוסעים, הנוסעים יאלצו להגיע למקום כבר 4 שעות לפני זמן הטיסה המתוכנן, הם יתבקשו להיבדק , כרגע עדיין לא הוחלט אם זה יהיה בדיקה סרולוגית, או בדיקת המטוש הרגילה.

מאידך, תיירים מאותם יעדים שירצו להגיע לבקר בישראל יהיו פטורים מבידוד של 14 ימים, הם ימלאו הצהרות בריאות והתחייבות לכך שהם מודעים להנחיות בארץ. הנוסעים גם יתבקשו לבצע בדיקות רפואיות מקדימות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום