בעקבות תלונות חיילים על אוכל: הרמטכ"ל בביקור פתע

כרעו תחת העומס: הרמטכ"ל אביב כוכבי פתח היום בביקורת פתע בתחום המזון בעקבות תלונות רבות מחיילים על כמויות וטיב המזון

חדשות בארץ 13.5.2020 | 19:22

הרמטכ"ל אביב כוכבי צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי פתח היום (רביעי) בסבב ביקורות בתחום המזון בבסיסים ברחבי הארץ. המהלך, אותו מוביל מ"מ מבקר צה"ל, תא"ל עופר שריג, מתוכננת להקיף כ-80 יחידות בצה"ל, תוך ביקורים שייערכו בין היתר בבסיסי טירונים וביחידות קצה מבצעיות.

המהלך מגיע אחר שחיילים, מפקדים והורים מתחו ביקורת חריפה על מצב האיכות, הבקרה וכמויות המזון בצה"ל, מפקדת חטיבת גבעתי היא התחנה הראשונה בסבב, שנבחנה הבוקר.

מדובר צה"ל נמסר כי, "הביקורת תתמקד בבדיקת איכות וכמות המזון המוגש בשגרה לחיילים בקצה המבצעי ותתמקד בשלושה נושאים: כמות המזון, איכות המזון ומנגנוני בקרה בתחום המזון", עוד הודגש "תחום המזון הוא אחד המרכיבים העיקריים בתחום רווחת הפרט בצה"ל ויש לו השלכות ישירות על תפקוד המשרתים ותפקודו של החייל הלוחם בפרט".

לאור החלטת הרמטכ"ל בעקבות מגיפת הקורונה להותיר תומכי לחימה בבסיסים המטבחים, בצה"ל כרעו תחת העומס, בסיסים ויחידות שהיו רגילים לאכלס תפוסה של 30-40% חיילים, בעוד היתר בחופשה או באימונים והכשרות, התמודדו לפתע עם תפוסה של יותר מ-100%, בדגש על סופי שבוע.

במקביל, בעקבות ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות, הוחלט לשמור על מרחק בחדרי האוכל, לא להתגודד ולהעדיף להאכיל את החיילים באמצעות כריכים, או בשטח הפתוח. ברקע זה, הצטברו תלונות רבות בתחום המזון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום