מזכיר המדינה נועד בסבב פגישות עם נתניהו גנץ ואשכנזי

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו נועד לסבב פגישות עם רה''מ נתניהו, גנץ, ואשכנזי • הפגישה בין הצדדים נסובה סביב עסקת המאה והסיפוח הישראלי. כמו כן דנו הצדדים בנושא התעצמותה של איראן

מדיני 13.5.2020 | 16:33

פגישת גנץ ופומפאו צילום: אלעד מלכה

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו נועד כעת עם יו"ר כחול לבן וראש הממשלה המיועד בני גנץ בשגרירות ארצות הברית בירושלים, הפגישה התקיימה לאחר לחצים גדולים מצד סביבתו של גנץ.

עוד קודם לכן בשעות הבוקר נפגש מזכיר המדינה עם ראש הממשלה נתניהו, בסיום הפגישה נתניהו הוציא הודעה בה נכתב כי "שמח להיפגש היום עם מזכיר המדינה של ארה"ב, ידידי מייק פומפאו, שהגיע לביקור בישראל. מחר נציין 72 שנים ליום שבו הכיר הנשיא טרומן במדינת ישראל, וכן נציין שנתיים להחלטה היסטורית נוספת - ההכרה של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת מדינת ישראל. זה ממחיש את השותפות האדירה בינינו, הידידות בינינו והאהדה ההדדית שבין העם הישראלי והעם האמריקני".

הפגישה בין הצדדים נסובה סביב עסקת המאה והסיפוח הישראלי, כמו כן השניים דנו גם בנושא המשך התעצמותה של אירן במזרח התיכון. גורם בכיר בישראל הסביר שבאזור מתחוללים שינויים משמעותיים, שמקרינים על מצבה של ישראל. הראשון, לדבריו, הוא מצבה של אירן בסוריה: "נדמה שהם נדחקים לאט לאט. עוד מוקדם לשמוח, אבל הם לא מצליחים להרים את המשימה בלי קאסם סולימאני".

בנוסף רא"ל (מיל') ח"כ גבי אשכנזי ומזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, סיימו לפני זמן קצר (רביעי) את פגישתם בשגרירות בירושלים.
השניים דנו גם בנושאים מדיניים הנוגעים להתפתחויות האזוריות, בדגש על פרויקט הגרעין האיראני ותכנית השלום של הנשיא טראמפ.

אשכנזי הודה לפומפאו על עמידתם האיתנה לצד ישראל במאבק מול איראן ועל תמיכת הממשל האמריקאי במאמצים להגעה לשלום והסדרה איזורית. הפגישה התקיימה לקראת כניסתו של רא"ל (מיל') אשכנזי לתפקיד שר החוץ ביום חמישי הקרוב. השניים סיכמו לפעול בשיתוף פעולה ובתיאום ולהמשיך לשוחח בהמשך.

פגישת גנץ ופומפאו צילום: אלעד מלכה

 

פגישת גנץ ופומפאו צילום: אלעד מלכה

 

פגישת גנץ ופומפאו צילום: אלעד מלכה

 

פגישת גנץ ופומפאו צילום: אלעד מלכה

 

פגישת אשכנזי פומפאו צילום: אלעד מלכה

 

פגישת אשכנזי פומפאו צילום: אלעד מלכה

 

 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום