מייק פומפאו נפגש עם בנימין נתניהו: השניים מסרו הצהרות

"יש לנו הרבה על מה לדבר. הדבר הראשון - הקורונה שמאתגרת את כל העולם, את שתי המדינות שלנו. נחזק את שיתוף הפעולה בינינו במאבק נגד הקורונה", כך ראש הממשלה לשר החוץ האמריקני שנחת לביקור בזק בישראל

מדיני 13.5.2020 | 13:38

מייק פומפאו עם נתניהו צילום: קובי גדעון, לע"מ

הבוקר (רביעי) נחת מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו לביקור בזק בישראל בן מספר שעות, במהלכו הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו. בפתח הפגישה, השניים נשאו הצהרות לתקשורת. סיבת הפגישה בינהם היא צורך לדון בעסקת המאה וההתבססות האיראנית בסוריה, פומפאו עתיד להיפגש גם עם יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החלופי המיועד, בני גנץ, עם שר החוץ המיועד גבי אשכנזי ועם ראש המוסד.

 

בתחילת ההצהרה המשותפת לתקשורת פתח ראש הממשלה את דבריו בהשתתפות בצערו של פומפאו על פטירת אביו והביע תנחומים על מותו, ואז התייחס למשבר הקורונה: "יש לנו הרבה על מה לדבר. הדבר הראשון - הקורונה שמאתגרת את כל העולם, את שתי המדינות שלנו. נחזק את שיתוף הפעולה בינינו במאבק נגד הקורונה".

עוד נושא שדיבר עליו ראש הממשלה הוא האיום האיראני על ישראל והאזור: "אנו מעריכים את העובדה שאתם ממשיכים את האמברגו על האירנים, שלא הפסיקו את הפעולות האגרסיביות שלהם נגד ישראל, ארה"ב ומדינות אחרות, ואנו נדון כיצד להמשיך את המאבק נגד האגרסיביות האירנית במזרח התיכון".

אחרי נתניהו נשא דברים מזכיר המדינה פומפאו: "אנו נדבר על החזון שלנו לשלום. יש לנו הרבה עבודה לעשות ואנחנו רוצים להתקדם בנושא". בתגובה התייחס נתניהו לממשלת האחדות ואמר - "זו הזדמנות לקדם את השלום על בסיס ההבנות ביני לבין הנשיא טראמפ‎".

מזכיר המדינה התייחס למגיפת הקורונה שמכה בעולם כולו ואמר כי שארה"ב מעריכה את העובדה שישראל משתפת מידע שהיא מחזיקה בנושא לעומת מדינות אחרות. פומפאו התייחס גם לאופן טיפולה של סין במשבר ועקץ אותה כשקרא לה "מדינה שמסתירה מידע על הקורונה".

הפגישה בין הצדדים נסובה סביב עסקת המאה והסיפוח הישראלי, כמו כן השניים דנו גם בנושא המשך התעצמותה של אירן במזרח התיכון. גורם בכיר בישראל הסביר שבאזור מתחוללים שינויים משמעותיים, שמקרינים על מצבה של ישראל. הראשון, לדבריו, הוא מצבה של אירן בסוריה: "נדמה שהם נדחקים לאט לאט. עוד מוקדם לשמוח, אבל הם לא מצליחים להרים את המשימה בלי קאסם סולימאני".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום