בהשתתפות שר הביטחון: מאות ליוו את החייל שנרצח

"תשמור עלינו מלמעלה": מאות מלווים השתתפו בהלווייתו של לוחם צה"ל עמית בן יגאל הי"ד שנרצח לפנות בוקר על ידי מחבל כשזרק עליו אבן ירושלמית מגג בניין בכפר יעבד

חרבות ברזל 12.5.2020 | 20:25

עמית בן יגאל הי"ד צילום: דובר צה"ל

האבן פגעה בפניו של החייל בעוצמה רבה ולאחר זמן קצר הוא נפטר בבית החולים רמב"ם, למרבה הצער.

נאווה, אמו של עמית בן יגאל, ספדה לו "אני כל כך אוהבת אותך, גיבור של אמא, תשמור עלינו מלמעלה. לא יודעת איך אחזיק מעמד". ברוך, אביו, אמר בהלוויה מול מיטת בנו "אתה היית צריך לקבור אותי, לא אני אותך. אבא שבשמיים, תן לי סיבה לקום מחר בבוקר".

שר הביטחון נפתלי בנט, השתתף בלוויה וספד לעמית "הוא כל כך חי. צעיר חייכן, זה שמרים את המורל בקרב חבריו לצוות, שיודע ששמחה היא מדבקת". סגן אלוף איוב קאיוף, אמר למשפחה, "דעו כי עמית היה במקום שאהב, מוקף בחבריו. בשעה זאת מבקשים אנו לוחמי החטיבה לחזק אתכם. מעתה והילך אתם חלק בלתי נפרד ממשפחת גולני".

מהתחקיר הראשוני התברר כי שני לוחמים הספיקו לירות לעבר גג מיד לאחר האירוע, אולם לא הצליחו לפגוע במחבל. כנו כן, עולה כי בשלב ראשון נזרקה אבן לעבר הלוחם עמית בן יגאל הי"ד שהחטיאה אותו, ואז כשהרים את ראשו לראות מהיכן נזרקה האבן, חטף בעוצמה את האבן הירושלמית בפניו.

דובר צה"ל מוסר כי "מאז משעות הבוקר פועלים לוחמי צה"ל במבצע מעצרים בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". עד כה נעצרו מעל לעשרה חשודים מהבניין ממנו הושלכה האבן. החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון. הלוחמים ממשיכים לסרוק במרחב ולפעול ללכידת המחבל"

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום