האב השכול הטרי: "אסון נפל על ראשי"

ששעות לאחר שהתבשר על הירצח בנו החייל בפעילות מבצעית בג'נין, ברוך בן יגאל שוחח עם 'קלמן וליברמן' ברשת ב' וסיפר על בנו: "זה הבן היחיד שלי. אין לי שום דבר חוץ ממנו. אני אפילו לא יכול לבכות. אני לא מעכל את האסון הגדול"

חרבות ברזל 12.5.2020 | 11:33

עמית בן יגאל הי"ד צילום: מתוך פייסבוק

סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד, לוחם בסיירת גולני נרצח לפנות בוקר בכפר יעבד במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים כשאבן הושלכה על ידי מחבל מגג בניין ופגעה בראשו. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה על ידי מסוק במצב אנוש ושם נקבע מותו.

בשיחה שקיימו הבוקר (שלישי) אסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן רשת ב' עם אביו השכול הטרי ברוך, הוא סיפר בכאב: "אסון נפל על ראשי. הבן היחיד שלי נלקח היום בלילה. הוא ביקש סיירת גולני והלך לשם. אני חתמתי לו את החתימה הארורה הזו. זה הבן היחיד שלי. אין לי שום דבר חוץ ממנו. אני אפילו לא יכול לבכות. אני לא מעכל את האסון הגדול".

על החלטתו של עמית ללכת לשירות קרבי, למרות היותו בן יחיד: "במסע לפולין הוא התקשר אליי והתחיל לבכות ואמר לי 'אבא אני אוהב אותך ואני רוצה להיות בקרבי – אני מבקש שתחתום לי. אין לנו מדינה אחרת'. חתמתי לו בתל השומר ואמרתי לו אני גאה בהחלטה שלך. אני שבור ומרוסק עכשיו".

"אני עוד לא מעכל את האסון שפקד אותי, כל בוקר אני מניח תפילין ומברך אותו, הדלקנו אתמול שתי נרות, אחד לרבי שמעון בר יוחאי והנר השני בשביל הבן שלי, ובירכתי את הבן שלי וביקשתי ממנו (רבי שמעון בר יוחאי) שישמור עליו. לצערי, קיבלתי הבוקר תואר חדש של אב שכול".

לפני כשנה בערב יום הזיכרון העלה עמית בן יגאל הי"ד, פוסט מצמרר בדף הפייסבוק שבו כתב: "כל שנה מאז שאני זוכר את עצמי תמיד ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, תפס אצלי משהו יותר חזק בלב. אני לא זוכר טקס אחד שלא גמרתי עם עיניים דומעות, כי באמת משהו נגע בי, משהו באמת הזיז לי בלב, משהו באמת לקח לי את הלב הוציא אותו בכוח נתן לו מכה חזקה והחזיר אותו פנימה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום